طراحی سایت فروشگاهی

خانه    بلاگ      طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی

حتما شما هم با پیشرفت دیجیتال و تکنولوژی به این فکر افتاده اید که کسب و کارتان را توسعه بدهید و آن را به روز کنید. کار درستی می کنید برای آن که از رقبایتان عقب نمانید باید مطابق علم روز و تکنولوژی پیش بروید. اگر مانند قبل در مغازه ی خود بمانید و این گونه کالاهایتان را بفروش برسانید، در همان حد محله ی خود مشتری خواهید داشت، اما اگر برای فروش کالاهایتان سایت فروشگاهی طراحی کنید می توانید با بازار مشتریان سراسر کشور ارتباط برقرار کنید در نتیجه مشتری های شما چند برابر خواهند شد و شاهد افزایش درآمد خود خواهید بود.

برای اینکه بتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید، طراحی سایت فروشگاهی می تواند بهترین راهکار در این خصوص باشد. فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می دهد که کسب و کار خود را رونق ببخشید.
شما ممکن است چندین فروشگاه برای فروش محصولات خود داشته باشید اما فروشگاه اینترنتی این امکان را به شما می دهد که در همه ساعات روز و هفته و ۲۴ ساعته آمادگی ارائه خدمات و فروش محصولات به مشتریان را داشته باشید.

سایت فروشگاهی (فروشگاه اینترنتی) چیست؟

سایت فروشگاهی یا به عبارتی فروشگاه اینترنتی، وب سایتی است که در آن فروشنده می تواند محصولات وخدمات خود را در معرض دید مشتریان قرار داده و مشتریان نیز می توانند با مقایسه محصولات و همین طور خدمات با یکدیگر لذت یک خرید راحت را منزل و یا محل کار خود تجربه کنند.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی عالی برابر است با فروش بیشتر

افزایش روزافزون استفاده افراد از اینترنت باعث شده است که فروش محصولات در فضای آنلاین رشد چشمگیری داشته باشد. اگر شما نیز قصد دارید که با یک جهش خوب در این حوزه به فروش زیاد دست پیدا کنید باید به فکر طراحی سایت فروشگاهی بصورت حرفه ای باشید.
طراحی سایت باید بر اساس استراتژی فروش مناسب ، عنصرهای بصری مناسب و رعایت اصول روان شناسی خرید، انجام گیرد. این طراحی سایت حرفه ای می تواند تاثیر مثبتی در جهت جذب مشتریان فروشگاه اینترنتی شما داشته باشد.

یک سایت فروشگاهی موفق باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

  • مورد پسند کاربر باشد. کاربر بتواند به راحتی به همه ی قسمت های سایت دسترسی داشته باشد.
  • فروشگاهتان ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد زیرا بیشتر کاربران خرید ها و کارهای اینترنتی خود را با گوشی های همراهشان انجام می دهند.
  • از عکس ها و فیلم هایی که کیفیت و وضوح بالایی دارند در سایتتان استفاده کنید. عکس هایی که تمام زوایای محصول را به خوبی نمایش می دهند و با سرعت بالا دانلود می شوند، نظرات کاربر را به خود جلب خواهد کرد.
  • از نظرات و پیشنهادات کاربران استقبال کنید. انتقاد ها را نیز بپذیرید، زیرا اگر فقط نظرات مثبت را در سایت خود قرار دهید کاربران گمان می کنند شما سایر نظرات را سانسور کرده اید در نتیجه به نظرات مثبت نیز بی اهمیت می شوند.
  • امنیت در طراحی وب سایت درسطح بالایی باشد تا کاربران با خیال راحت اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند و نگران هکرها نباشند.
  • اطلاعات مربوط به ارسال و هزینه های آن باید دقیق و به صورت واضح در اختیار کاربران قرار بگیرد.
  • پیشنهادات ویژه ی خود را در قالب ایمیل و یا در صورت امکان از طریق پیامک و یا از طریق را های ارتباطی دیگر به مشتریان خود ارسال کنید. در این شیوه ی بازاریابی مشتریان را بیشتر به خود جذب خواهید کرد.
  • برای مشتریان خود لیست آرزو تهیه کنید تا خواسته ها و علایق آن ها را شناسایی کنید.
  • محصولات و یا خدمات مرتبط با خواسته و سفارشات مشتریان خود را به آن ها پیشنهاد دهید. با گفتن این جمله که شاید این محصول را دوست داشته باشید باعث جلب توجه مشتری خواهید شد.
  • با مشتریان خود ارتباط عاطفی برقرار کنید و اعتماد آن ها را بیشتر و بیشتر جلب کنید.
  • اطلاعات دقیق شامل شماره تماس، ایمیل، مشخص کردن مکان دقیق بر روی نقشه و آدرس شبکه های اجتماعی خود را در اختیار مشتریان قرار دهید، این کار باعث جلب اعتماد مشتریان می شود.
  • برای جلب اعتماد بیشتر، از سیاست امکان مرجوع محصولات استفاده کنید و این ویژگی را به خوبی و بزرگی در سایت فروشگاه خود به نمایش بگذارید.
  • از درگاه های پرداخت آنلاین پیشرفته استفاده کنید تا مشتریان برای این کار مشکلی نداشته باشند.
  • در کنار فروشگاه آنلاین خود فروشگاه های سنتی نیز داشته باشید، شاید برخی از مشتریان بخواهند به صورت حضوری خرید های خود را انجام دهند.
  • سوالات مکرری و پر تکراری که کاربران درباره ی محصولات از شما پرسیده اند را پاسخ بدهید . شاید سوال کاربران دیگری نیز باشد.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی

همانطور که برای ساخت فروشگاه نیاز به طی شدن مراحلی هست، برای طراحی سایت فروشگاهی نیز باید مراحلی را به ترتیب طی کنید.

۱- محل مناسبی برای سایت خود مشخص کنید. یعنی همان طور که برای تاسیس فروشگاه خود به دنبال محلی می گردید که پر رفت و آمد باشد، دسترسی به آن آسان باشد و با فروشگاه هایی که مرتبط است نزدیک باشد، در طراحی سایت نیز باید به این نکته دقت کنید. باید هاست و فضای میزبانی مناسبی انتخاب کنید؛ به این خاطر که امنیت وب سایت را تأمین می کند، سرعت لود شدن سایت را تغییرمی دهد، از حجم اطلاعات بارگذاری شده پشتیبانی می کند، بازدید بالای سایت را ساپورت می کند. پس به این نکته توجه داشته باشید.

۲- اسم مناسبی برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید. انتخاب نام مناسب و جذاب می تواند مشتری را به سمت شما جذب کند و معرف خوبی برای فروشگاه شما باشد. به کمک شرکتی که دامنه ها را ثبت می کند شما می توانید این مرحله را انجام دهید.

از این به بعد فروشگاه شما با این اسم در همه جا ثبت خواهد شد، و همه با این نام شما را خواهند شناخت. دامنه ی شما باید تک و منحصر بفرد باشد تا با فروشگاه دیگری اشتباه گرفته نشود. از این طریق مشتریان به راحتی شما را در بین میلیون ها نام فروشگاه، پیدا خواهند کرد. باید به مسئله ی تعیین دامنه به خوبی اهمیت بدهید زیرا اثر زیادی بر کسب و کارتان خواهد گذاشت.

۳- نمای فروشگاه را به زیبایی طراحی کنید. برای آن که از طراحی و ساخت سایت خود مطمئن باشید باید از یک سیستم فروشگاه ساز مناسب استفاده کنید. در زمینه فروشگاه های اینترنتی به این مرحله سیستم مدیریت محتوا یا فروشگاه ساز می گویند که چندان برای افرادی که تازه وارد این زمینه شدند، ساده نیست چون که پرداخت و مدیریت هزینه در این مرحله اهمیت زیادی دارد.

باید توجه داشته باشید که سیستم مورد نظر، این امکانات را داشته باشد. بتوان محصول را به فروشگاه اضافه کرد، برند محصولات دسته بندی شده باشند و انتخاب آن ها امکان پذیر باشد، کاربران بتواند نظرات خود را برای شما ارسال کنند، امکان نقد و  بررسی محصولات وجود داشته باشد، بتوان محصولات را مقایسه کرد و …

برای جذب مشتری باید از قالب های زیبا و جذاب استفاده کنید، درست همانند وقتی که در فروشگاه خود به ویترین مغازه اهمیت می دادید. برای ساخت فروشگاه اینترنتی می توان به این سیستم های مدیریت محتوا اشاره کرد: ورد پرس، مجنتو، پرستاشاپ، اپن کارت،جوملا، ووکامرس و…

شما می توانید در این سیستم ها امکانات مد نظر خود را انتخاب کنید و به توسعه ی سیستم خود فکر کنید و مدیریت همه چیز بر عهده خودتان خواهد بود. اما اگر کاملا تازه کار هستید و به دنبال سیستم های ساده تر می گردید می توانید از سیستم های فروشگاه ساز اشتراکی استفاده کنید که در ادامه به چند نمونه از آن ها اشاره خواهیم کرد: شاپفا، وبزی، پرتال، سبد خرید، کاموا، سازیتو، سی فایو.

در این فروشگاه ها شما به فضای هاست نیازی نخواهید داشت. تنها به سایت هر سیستم مراجعه کرده و سپس ثبت نام می کنید همچنین در این سیستم ها شما می توانید از دامنه ی مختص به خودتان استفاده کنید.

۴- محصولات را به فروشگاه خود اضافه کنید. عنوان محصولات را بنویسید، محصولات را دسته بندی کنید، توضیحات را به هر محصول اضافه کنید، عکس های مربوط به هر محصول را بارگذاری کنید.

۵- در سایت خود درگاه اینترنتی برای پرداخت آنلاین قرار دهید.

۶- راه های ارتباطی مشتریان با شما باید در سایت جود داشته باشد. ایمیل، شماره تماس، آدرس شبکه های اجتماعی خود را در سایت خود قرار دهید.

حالا که با ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق و مراحل طراحی و ساخت سایت فروشگاهی تا حدودی آشنا شده اید، در ادامه مطلب اشاره ای جزئی به مزایا و معایب استفاده از سیستم محتوا خواهیم داشت.

مزایای استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا برای ساخت فروشگاه های اینترنتی مزایایی دارند که عبارتند از : کاملا رایگان و متن باز هستند، می توان امکانات را افزایش و توسعه داد ، بهینه سازی و سئوی عالی و خوبی دارند، برای تغییر ظاهر فروشگاه قالب های متنوعی دارند، امکان افزودن امکانات وجود دارد و …

معایب استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

اما در برابر این مزایایی که استفاده از سیستم مدیریت محتوا دارد، معایبی نیز وجود دارد. درست است که هسته ی این سیستم ها رایگان است اما برای پشتیبانی، پلاگین و ایجاد قالب نیازمند فردی هستید که در این زمینه متخصص باشد پس در این جا باید هزینه کنید. بهتر است قبل از ورود به این مسئله، آموزش ببینید و مقالات متعدد مطالعه کنید و همیشه سعی کنید به روز باشید.

قالب هایی که برای این سیستم ها طراحی شده چون از زبان انگلیسی ترجمه شده اند نیاز دارند تا  ترجمه شده و راست چین بشوند. چون متن آن ها باز است و کاربرد زیادی دارند در نتیجه در معرض هک شدن هستند پس امنیت را بالا ببرید اما خوب است برای رفع نگرانی این مطلب را بگوییم که برنامه نویسان زیادی برای این سیستم ها وجود دارند، که اگر راه نفوذی پیدا کنند سریعا سیستم را بروزرسانی کرده و مشکل را حل می کنند.

ممکن است با طراحان سایتی مواجه شوید که مبتدی هستند و در نتیجه در این صورت کیفیت کار شما پایین خواهد آمد. برای طراحی سایت فروشگاه خود باید به سئو سایت اهمیت ویژه ای بدهید زیرا این کار باعث می شود سایت شما در صدر جستجو های گوگل بیاید و مشتریان بیشتری به سمت شما جذب بشوند.

"ساخت

نقش سئو و بهینه سازی در طراحی سایت فروشگاهی

روزانه میلیون ها جستجو توسط افراد در موتورهای جستجو صورت می پذیرد و طبیعتا اگر سایت شما در رده های بالا قرار داشته باشد بازدید بیشتری خواهد داشت و در نتیجه می توان به فروش بیشتر محصولات رسید. برای اینکه بتوانید یک سایت فروشگاهی عالی داشته باشید باید خودتان را جای مشتری قرار دهید و ببینید که چه انتظاراتی را می توانید برطرف سازید. اینگونه می توانید نقاط قوت و ضعف خود را بهتر شناسایی نمایید و یک سایت فروشگاهی بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید.

ویژگی های یک سایت فروشگاهی حرفه ای

برای اینکه بتوانید یک سایت فروشگاهی حرفه ای مانند دیجی کالا را در اختیار داشته باشید می بایست یک سری از ویژگی های اصلی را در این خصوص برای سایت آماده نمایید :

ایجاد دسترسی سریع و آسان به محصول

همواره هر کاربر و یا مشتری وقتی وارد یک سایت فروشگاهی می شود می خواهد که خیلی سریع محصول مورد نظر را پیدا کند و بدون مشکلی پرداخت را انجام دهید . تصور کنید که سایت شما به گونه های باشد که مشتری را سردرگم کند بطوریکه او نتواند محصول را پیدا کند در این حالت این مشتری هیچوقت به سایت شما سر نخواهد نزد . بنابراین وب سایت فروشگاهی باید دارای ساختار استاندارد برای دسته بندی محصولات و سیستم جستجو کاربردی و خوب باشد.
اهمیت سیستم جستجو در طراحی سایت فروشگاهی باید به گونه ای باشد که مشتری با استفاده از آن به راحتی و بدون مشکل محصول خود را پیدا کند پس شما می بایست یک سیتم جستجو پیشرفته در سایت طراحی نمایید تا مشتریان به مشکل بر نخورند.

ثبت نام آسان کاربر جهت خرید از سایت فروشگاهی

در طراحی سایت فروشگاهی شاید مهمترین بخش مربوط به ثبت نام کاربر باشد جایی که تا وقتی کاربر آن را پر نکن نمی تواند خرید خود را نهایی کند. در طراحی این بخش باید دقت زیادی انجام پذیرد چون کاربر حوصله اینکه یک فرم طولانی را پر کند ندارد. این فرم باید کوتاه باشد تا کاربر بتواند در کمترین زمان ممکن ثبت نام خود را تکمیل کند.

ایجاد جلب اعتماد مشتریان

در روند کار طراحی سایت فروشگاهی ، اعتماد سازی برای مشتری بسیار پر اهمیت می باشد. این یک امر بسیار مهم است که باید انجام شود چون شما مشتریان ثابتی خواهید داشت که خرید از سایت شما را به دیگران پیشنهاد می دهند و این خیلی مهم است که درگاه پرداخت امنی را بر روی سایت قرار دهید.

امکان مقایسه محصولات

ایجاد امکان مقایسه محصولات در سایت فروشگاهی از ویژگی های خاصی است که احترام به مشتری را به خوبی انجام می دهد. وقتی مشتری نمی تواند از بین چند محصول مختلف یک انتخاب داشته باشد امکان مقایسه محصولات می تواند به او کمک کند تا بهترین محصول را خریداری نماید.

روش های پرداخت خرید توسط مشتری

معمولا به دو روش مشتریان می توانند خریدهای خود را انجام دهند روش اول پرداخت آنلاین است که مشتری پس از انتخاب محصول برای نهایی کردن خرید خود پرداخت آنلاین را انجام می دهد روش دوم پرداخت در محل است که معمولا اکثر مشتریان این روش را بیشتر استفاده می کنند. البته شما می توانید برای برخی از مشتریان خاص خود خرید اعتباری را نیز اضافه نمایید.
طراحی سایت فروشگاهی می تواند یک سکوی پرتاب عالی برای شما باشد. شما از طریق سایت فروشگاهی می توانید به فروش بیشتر محصولات برسید. به راحتی می توانید با صرف کمترین هزینه کمپین های تبلیغاتی را در هر مکانی انجام دهید. بازار هدف را به راحتی شناسایی کنید و مشتریان جدید را جذب نمایید. از این طریق می توانید به فروش بیشتر و سوددهی بیشتر برسید.
برای اینکه بتوانید یک سایت فروشگاهی حرفه ای و قوی را راه اندازی نمایید باید با یک شرکت طراحی سایت حرفه ای مشورت کنید. این یک امر مهم است که شرکتی معتبر و حرفه ای این کار را انجام دهد چون بعد از طراحی باید پشتیبانی سایت نیز به نحو احسن انجام پذیرد.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی