طراحی سایت گردشگری

سایت گردشگری چیست؟

تعداد افراد زیادی هستند که سفر کردن را دوست دارند و برای آن که یک سفر خوب و خاطره انگیز داشته باشند سعی می کنند به سراغ آژانس های مسافرتی مطمئن بروند. در دسترس بودن و راحتی انتخاب تورها برای افراد خیلی اهمیت دارد. در این بین سایت های گردشگری بهترین راه برای ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به مشتریان هستند و با در اختیار گذاشتن گزینه های مختلف می توانند تصمیم گیری را برای افراد مشتاق راحت تر کنند. افراد نیز به خرید آنلاین تمایل بیشتری دارند.

دلیل نیاز به طراحی سایت گردشگری چیست؟

آژانس های مسافرتی که در زمینه گردشگری و تور فعالیت می کنند افراد علاقمند به سفر را در گروه های مسافرتی فردی و یا گروهی تقسیم بندی می کنند. معمولا مسافرت ها ممکن است یک روزه یا چند روزه باشد. در صورتی که شما نیز در این حوزه فعالیت دارید می توانید با جذب افراد علاقمند به سفر، تور های خود را به آن ها معرفی کنید و میزان درآمدتان را بالا ببرید زیرا افراد می توانند تمامی امکانات و گزینه های موجود برای یک سفر دلچسب را در وبسایت شما ببینند و خیلی راحت تصمیم گیری کنند.

در این جا هدف شما باید ارائه خدمات بهتر به مشتریان باشد. در این مسیر هر اتفاقی که به این هدف کمک می کند را باید جدی بگیرید به عنوان مثال مدتی یکبار مثلا در ایام مهم سال، پیشنهادات ویژه ای برای مشتریان در نظر بگیرید و آن ها را تشویق به سفر کنید. در این صورت هم شما به اهداف خود می رسید و هم مشتریان شما راضی خواهند بود.

اصول و نکات مهم طراحی سایت گردشگری کدام است؟

در حال حاضر تورهای گردشگری مختلفی در حال فعالیت هستند به همین دلیل شما باید کاری کنید که از سایر رقبا متمایز باشید و کاربر شما را انتخاب کند. برای داشتن یک وبسایت عالی و جذاب گردشگری به نکات و اصولی که در این زمینه وجود دارد حتما توجه کنید.

نکات طراحی سایت گردشگری

۱- یک سایت جذاب طراحی کنید.

شما باید همه تلاش خود را بکنید تا وبسایتی جذاب داشته باشید. یکی از نکات مهم برای این کار رعایت اصل سادگی است. سادگی همیشه جذاب است. یعنی در وبسایت شما هر عنصری باید در جای مناسب خود و در ظاهری ساده باشد. شما نباید صفحه خود را شلوغ کنید زیرا این کار باعث خستگی کاربر می شود و از خواندن و مشاهده ادامه مطالب پشیمان می شود.

۲- به تجربه و رابط کاربری توجه کنید.

همه عناصر موجود در وبسایت شما باید در محلی مناسب قرار بگیرند تا کاربر بتواند خیلی راحت چیزی را که می خواهد پیدا کند. دسترسی به تمامی قسمت های وبسایت باید برای کاربر راحت باشد. همچنین انتخاب فونت مناسب و رنگ های صحیح می تواند تجربه خوبی را برای کاربر ایجاد کند به طوری که از کار با وبسایت شما دلزده نشود.

۳- داشتن بخش مجله

همه افراد قبل از آن که به منطقه ای سفر کنند ابتدا درباره آن جا تحقیق می کنند و تمامی شرایط آن را بررسی می کنند. شما می توانید با داشتن بخش مجله در وبسایت گردشگری خود، به این نیاز کاربران به درستی پاسخ دهید و اطلاعات مهم درباره هر منطقه گردشگری را در اختیار آن ها قرار دهید تا به راحتی مقصد خود را انتخاب کنند.

 ۴- باکس جستجوی سریع

کاربران برای آن که بتوانند از میان حجم زیاد مطالب وبسایت موضوع مد نظرشان را پیدا کنند سعی می کنند در قسمت باکس جستجو، آن را سرچ کنند. داشتن این باکس باعث می شود کاربران در سریع ترین زمان ممکن به سوالشان برسند و در وقتشان صرفه جویی کنند. پس فراموش نکنید این امکان را به وبسایت خود اضافه کنید.

۵-لندینگ پیج

برای آن که بتوانید تورهای خود را به درستی به فروش برسانید حتما باید طبق اصول صحیح، از لندینگ پیج استفاده کنید در این صورت می توانید میزان فروش بالایی را انتظار داشته باشید.

۶- نمایش خدمات مسافرتی

شما باید در وبسایت تان پکیج های ترکیبی و انواع خدماتی که در سفرها ارائه می دهید را به کاربر نشان دهید. این بخش نیز یکی از قسمت های مهم در وبسایت شما است. شما باید این خدمات را به صورت کاملا جذاب به کاربر معرفی کنید تا او را به سمت خرید بلیط هدایت کنید. در این صورت می توانید به فروش خیلی خوبی دست پیدا کنید.

۷- بخش خرید آنلاین

از دیگر قسمت های مهم در وبسایت های گردشگری، بخش خرید آنلاین و رزرو اینترنتی بلیط است. با کمک این قسمت می توانید متوجه شوید که تا چه میزان وبسایت شما بازخورد داشته و با استقبال کاربران رو به رو شده است. با داشتن این قسمت، یک وبسایت گردشگری و مسافرتی می توان گفت به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل می شود و می تواند خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهد.

زیرا با شلوغی جامعه و ترافیک و خیلی از موارد دیگر، افراد سعی می کنند بیشتر فعالیت های خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند. پس داشتن این امکان می تواند بسیار مورد رضایت مشتریان شما باشد.

۸-بخش تورهای ارزان قیمت

بسیاری از مردم می خواهند با هزینه کم بیشتری لذت را از سفر خود ببرند به همین دلیل شما با طراحی این قسمت در وبسایت تان می توانید رضایت جمع زیادی از کاربران را فراهم کنید. خود به خود کلمه ارزان قیمت، باعث جذب تعداد زیادی از مشتریان به سمت شما می شود پس به درستی از آن استفاده کنید.

۹- اعلان ساعت کشور های دیگر

ممکن است شما از سراسر دنیا مشتری داشته باشید. با داشتن این قسمت می توانید احترام ویژه ای را برای کاربران تان قائل شوید. کاربران نیز دوست دارند اطلاعات لازم درباره زمان رسیدن به مقصد و یا سایر نکات در این زمینه را بدانند پس این نکته را فراموش نکنید.

۱۰- دسته بندی خدمات

شما می توانید برای ارائه خدمات بهتر، همه موارد را دسته بندی کنید. به عنوان مثال تورهای مسافرتی را در دسته بندی مختلفی قرار دهید. ارزان قیمت، پیشنهاد ویژه، اوکازیون، تورهای داخلی یا خارجی و … هتل ها را نیز می توانید بر اساس امکاناتی که ارائه می دهند و شرایطی که دارند، دسته بندی کنید. به طور کلی سعی کنید اطلاعات را خیلی مرتب و منظم در اختیار کاربر قرار دهید تا بتواند به راحتی خرید خود را انجام دهد.

۱۱- بخش معرفی مناطق توریستی

شما می توانید برای جذب بیشتر مشتری، به معرفی مناطق مهم گردشگری و توریستی هر شهر یا کشور بپردازید. هر چقدر بتوانید اطلاعات بیشتر و مفید تری در اختیار کاربران قرار دهید می توانید مشتریان بیشتری داشته باشید. با بالا رفتن آمار بازدید از سایت، امتیاز وبسایت شما از نظر موتور جستجو بالا خواهد رفت. سعی کنید به صورت خیلی جذاب و وسوسه انگیز به این قسمت بپردازید.

۱۲- اطلاعات مهم قبل از سفر

قبل از مسافرت باید به یک سری نکات مهم توجه داشت. مثلا توجه به آب و هوای آن منطقه و ارائه خدمات متناسب با هر آب و هوا و … با طراحی این بخش از سایت می توانید اعتماد مشتریان را خیلی بیشتر از قبل جلب کنید. آن ها نیز با کسب رضایت از کار شما، وبسایت تان را به دیگران معرفی خواهند کرد و این یکی از راه های کم هزینه برای تبلیغ کسب و کارتان است.

۱۳- اطلاع رسانی

با دریافت شماره پیامک یا آدرس ایمیل از مشتریان می توانید اطلاعات مهم مانند تورهای ویژه و اوکازیون و … را به اطلاع آن ها برسانید تا مشتریان خود را به صورت دائمی حفظ کنید.

خدمات طراحی سایت گردشگری

به اصول فنی طراحی وبسایت توجه داشته باشید.

برای آن که بتوانید وبسایت خود را تبلیغ کنید تا همه کاربران به سمت کسب و کارتان بیایند باید به اصول فنی سایت نیز توجه کنید. به عنوان مثال سئوی سایت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند موفقیت بیشتر کار شما را رقم بزند. همچنین رسپانسیو بودن وبسایت باعث کسب رضایت کاربران می شود.

قیمت طراحی سایت گردشگری چقدر است؟

اکنون که به فکر راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود افتادید یکی از مسائل مهم پیش روی شما، بخش هزینه ها است که باید گفت هزینه مشخصی نمی توان برای طراحی سایت گردشگری در نظر گرفت زیرا امکانات مختلفی را می توان درون وبسایت قرار داد و هر صاحب کسب و کاری تمایل دارد برخی از آن ها و یا همه آن امکانات را داشته باشد.

یعنی نیازها و درخواست های شما عزیزان با یکدیگر متفاوت است. شما باید برای اطلاع از قیمت دقیق این کار، با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

در این مقاله با سایت گردشگری و اهمیتی که دارد آشنا شدید. همچنین به نکات و اصول مهم در وبسایت گردشگری پی بردید. حالا شما می توانید برای توسعه و رونق در کسب و کارتان قدم مهمی را بردارید و به راه اندازی یک وبسایت عالی برای تجارت تان اقدام کنید.

مشاوره رایگان تلفنی