طراحی سایت فروشگاهی

در دنیای امروز که دنیای دیجیتال است مهم ترین قدم برای کسب و کار شما طراحی سایت فروشگاهی است تا به این وسیله در فضای رقابتی سالم با همکارانتان قرار بگیرید و با کیفیت خیلی بهتری بتوانید محصولات خود را به فروش برسانید. مجموعه رسام پلاس به شما کمک می کند یک فروشگاه اینترنتی قدرتمند داشته باشید و از این طریق تمام انتظارات مشتریان خود را برآورده نمایید. در ادامه می خواهیم بیشتر به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی
امروزه همه کسب و کارها سعی می کنند تجارت خود را از حالت سنتی بیرون کنند و طبق پیشرفت های روز دنیا عمل کنند. آن ها با طراحی سایت فروشگاهی خرید کردن را برای مردم آسان تر کرده اند و با این کار توسعه خوبی در کسب و کارشان ایجاد کرده اند. برای آن که اطلاعات بیشتری درباره طراحی این نوع سایت به دست بیاورید حتما به ادامه این مقاله توجه کنید.

برای طراحی سایت فروشگاهی چه مراحلی را باید دنبال کرد؟

در صورتی که تصمیم گرفته اید یک فروشگاه اینترنتی برای کسب و کارتان راه اندازی کنید و نمی دانید چه مراحلی را باید انجام دهید، ادامه این مطالب را دنبال کنید تا قدم به قدم با این کار آشنا شوید.

۱- انتخاب هاست

زمانی که قصد ساختن یک فروشگاه فیزیکی یعنی به روش سنتی را دارید سعی می کنید بهترین منطقه را انتخاب کنید تا هم عبور و مرور مردم در آن منطقه بیشتر باشد و هم آن که دسترسی آن ها به مغازه شما راحت باشد. برای طراحی یک سایت فروشگاهی نیز باید به نکاتی توجه کنید که از جمله آن ها، انتخاب هاست مناسب یا فضای میزبانی است.

اهمیت هاست در سرعت بارگذاری اطلاعات سایت، پشتیبانی از حجم اطلاعات لود شده، امنیت سایت، پاسخگویی، امکان ساپورت کردن از تعداد زیاد بازدید کنندگان و … می باشد. در صورتی که از ابتدا از هاست با فضای کافی استفاده نکنید ممکن است در ادامه کار با مشکل رو به رو شوید. پس با توجه به نوع فعالیتی که دارید و پیش بینی ها، از هاست مناسب استفاده کنید.

۲- نام مناسبی برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

سعی کنید با توجه به نوع فعالیتی که دارید نام مناسبی برای سایت فروشگاهی خود انتخاب نمایید. این نام باید به گونه ای باشد که کاربر با دیدن آن متوجه نوع کسب و کار شما بشود و از جذابیت کافی نیز برخوردار باشد. نام مناسب یا دامین نقش مهمی در جذب و اعتماد مشتری به کسب و کارتان دارد. شما در این مرحله باید نام دامنه را در شرکت های ثبت کننده نام دامنه به ثبت برسانید تا فروشگاه خود را با آن نام راه اندازی نمایید.

۳- طراحی نمای داخلی سایت

در این مرحله باید به سراغ اصل کار یعنی طراحی و ساخت سایت فروشگاهی بروید. شما در این جا دو راه پیش روی خود دارید. یکی آن که می توانید با کمک سیستم های سایت ساز این کار را انجام دهید و یا آن که به سراغ شرکت های طراحی سایت بروید. اگر می خواهید یک سایت فروشگاهی حرفه ای و بی نظیر داشته باشید پیشنهاد ما این است که حتما از افراد متخصص در این کار کمک بگیرید یعنی روش دوم را انتخاب کنید. برای آن که یک سایت عالی داشته باشید حتما توجه داشته باشید که موارد زیر در آن وجود داشته باشند.

  • امکان مقایسه کردن محصولات
  • سیستمی برای نظردهی کاربران
  • اضافه کردن محصول به فروشگاه
  • دسته بندی محصولات
  • انتخاب صحیح محصولات

 ۴- از قالب مناسب استفاده کنید.

سعی کنید برای وبسایت خود از قالبی استفاده کنید که کاربر پسند باشد به نحوی که هم جذابیت داشته باشد و هم آن که دسترسی به تمامی قسمت های آن برای کاربر راحت باشد. توجه داشته باشید که قالب وبسایت شما باید متناسب با یک سایت فروشگاهی باشد.

۵- محصولات خود را در ویترین قرار دهید.

اکنون که وبسایت خود را طراحی کردید نوبت آن است که محصولات خود را در آن قرار دهید. سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. تصاویر باید به گونه ای باشند که کاربر به خوبی تمامی اجزاء محصول را مشاهده کند. می توانید برای کمک به انتخاب دقیق تر کاربر، توضیحات کوتاه و مختصری نیز از محصول ارائه دهید.

۶- سعی کنید وبسایت خود را تبلیغ نمایید.

شما باید هر کاری که باعث پیشرفت وبسایت شما و شناخته شدن آن می شود را انجام دهید. به عنوان مثال یکی از این راه ها، سئو سایت است. با این کار امتیاز سایت شما بالا می رود و در صدر لیست نتایج جستجو قرار خواهید گرفت. در این صورت میزان فروش تان نیز بالا می رود.

می توانید از شبکه های اجتماعی نیز کمک بگیرید زیرا مردم در طول روز استفاده های زیادی از این شبکه ها دارند و فضای خوبی برای معرفی کسب و کارتان به دیگران است.

خدمات طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی چه مزایایی دارد؟

در صورتی که شما تولید کننده هستید و یا آن که می خواهید به صورت واسطه ای محصولاتی را به فروش برسانید و مکانی برای این کار ندارید می توانید وبسایت خود را طراحی کنید. طراحی یک فروشگاه اینترنتی مزایایی دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • هزینه سایت فروشگاهی خیلی کمتر از راه اندازی یک مغازه به صورت سنتی در سطح شهر است و این مسئله برای افرادی که تازه وارد این شغل می شوند مزیت بسیار خوبی است.
  • با طراحی یک سایت فروشگاهی می توانید از سراسر کشور مشتری داشته باشید بدون در نظر گرفتن محلی که در آن زندگی می کنید و این یعنی رسیدن به فروش بیشتر.
  • پاسخگویی به مشتریان در سایت فروشگاهی به صورت ۲۴ ساعته و در هر ساعت از شبانه روز انجام می شود و از نظر زمان نیز محدودیتی برای شما و مشتریان تان وجود ندارد.
  • با کمک وبسایتی که دارید می توانید نظرات، پیشنهادات و انتقادات مشتریان را دریافت کنید و همه آن ها را برای بهتر شدن در کارتان، عملی کنید.
  • امروزه مردم سعی می کنند بیشتر کارهای خود را به صورت اینترنتی و غیر حضوری انجام دهند. خرید از یک فروشگاه اینترنتی می تواند بسیار مورد استقبال مردم واقع شود.
  • بدون ترس از کمبود فضای فروشگاه می توانید حجم بسیار زیادی از محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید.
  • کاربران می توانند در بین هزاران محصولی که دارید به راحتی گزینه خود را انتخاب نمایند.
  • امکان اتصال آن به درگاه های بانکی وجود دارد و مشتری می تواند به صورت اینترنتی خرید کند.
  • می توانید به سلایق مشتریان پی ببرید و با ایمیل به او و یا روش های دیگر، از تخفیفات ویژه ای که برای محصولات در نظر می گیرید او را مطلع نمایید.

در طراحی سایت فروشگاهی به این نکات مهم توجه کنید.

شما باید به گونه وبسایت خود را طراحی کنید تا کاربر بتواند به شما اعتماد کند زیرا قرار است او از شما خرید کند. فضای وبسایت در تصمیم گیری کاربر برای خرید از شما و تبدیل شدن به مشتری دائمی شما بسیار موثر است. او باید کار شما را بسیار حرفه ای قلمداد کند.

در طراحی عناصر وبسایت فروشگاهی به اصول روانشناختی توجه داشته باشید تا بتوانید حس اعتماد و اطمینان را در او ایجاد نمایید.

کاربر از کار کردن و خرید کردن در وبسایت شما باید حس خوبی داشته باشد یعنی دسترسی او به همه قسمت ها باید راحت باشد. در این صورت تجربه خوبی از خرید کردن از شما خواهد داشت و احتمال مراجعه دوباره به وبسایت شما و معرفی شما به دیگران بسیار بالا خواهد بود.

از آن جایی که در این نوع وبسایت ها قرار است خرید اتفاق بیفتد، مشتریان اطلاعات مهم بانکی خود را می خواهند در وبسایت شما وارد کنند به همین دلیل امنیت وبسایت باید بالا باشد تا از اتفاقات ناگوار در این زمینه جلوگیری شود.

سئو سایت فروشگاهی چه اهمیتی دارد؟

همانطور که قبلا هم گفتیم شما باید وبسایت خود را به گونه ای طراحی کنید که توسط افراد زیادی قابل مشاهده باشد در این صورت تعداد بازدید کنندگان از وبسایت بالا می رود در نتیجه فروش شما نیز افزایش می یابد. برای این کار باید به سراغ سئو سایت بروید. البته این کار را می توانید به متخصصین سئو کار بسپارید. سئو به معنای بهبود سایت برای موتور های جستجو است.

یعنی تمامی قوانین و اصول مورد نظر موتور جستجو را باید در وبسایت خود رعایت نمایید تا نمره قبولی از او دریافت کنید. در این صورت در ابتدای لیست نتایج جستجو قرار می گیرید. کاربر نیز با سرچ وبسایت های در حوزه فعالیت شما، ممکن است به احتمال بیشتر بر روی وبسایت شما کلیک کند. در این مرحله برای آن که کاربر را تبدیل به مشتری کنید باید به سئوی داخلی وبسایت توجه داشته باشید. رعایت تمامی این نکات باعث می شود درآمد شما افزایش پیدا کنید و مشتریانی وفادار برای کسب و کارتان پیدا کنید.

سئو سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی چقدر است؟

طراحی و ساخت سایت فروشگاهی هزینه خیلی کمتری نسبت به ساخت فروشگاه فیزیکی دارد و همین مسئله یکی از دلایل مهم روی آوردن تولیدکنندگان به سمت فروشگاه اینترنتی است اما این کار باز هم هزینه های خود را دارد. هزینه ای که برای طراحی وبسایت های فروشگاهی باید پرداخت کنید با توجه به نیاز شما، نوع سایت، امکاناتی که می خواهید در وبسایت خود داشته باشید و … متفاوت است. برای آن که بدانید دقیقا چه مقدار بودجه برای این کار نیاز دارید ابتدا باید اهداف خود را مشخص کنید سپس با کارشناسان مربوطه در این امر مشورت نمایید.

در این مقاله با مراحل طراحی سایت فروشگاهی، مزایای آن و هزینه ای که دارد آشنا شدید. حالا نوبت شماست که تصمیم بگیرید رونق خوبی د

مشاوره رایگان تلفنی