طراحی سایت ورزشی

وب سایت ورزشی چه نوع وب سایتی است؟

وب سایتی که در آن اطلاعات خوب و مفیدی درباره رشته های مختلف ورزشی و یا یک رشته تخصصی ورزشی به کاربران ارائه می شود، وب سایت ورزشی می گویند. در این نوع وب سایت، کاربران علاقمند به این حوزه می توانند اخبار مربوط به رشته و باشگاه ورزشی خود را دنبال کنند، تصاویر و ویدئوهایی در این باره تماشا کنند و آموزش هایی درباره رشته مورد علاقه خود به دست بیاورند.

۹ مرحله مهم در طراحی سایت ورزشی کدام اند؟

در طراحی وب سایت های مختلف، می توان از مراحل یکسان و ثابتی پیروی کرد و برخی از امکانات آن ها را با توجه به نیاز و سلیقه مشتری، تغییر داد. برای طراحی وب سایت ورزشی نیز می توانید طبق مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم پیش بروید و تغییرات دلخواهی را که تمایل دارید، بعدا به آن اضافه نمایید.

 ۱- موارد مورد نیاز را از اول مشخص نمایید.

قبل از آن که به صورت عملی اقدام به طراحی وب سایت ورزشی نمایید ابتدا باید نیاز و اهدافی که مشتری دارد را به صورت دقیق مشخص کنید. این که می خواهید این وب سایت فقط اطلاعات ورزشی به کاربران ارائه دهد؟ می خواهید کاربران به صورت آنلاین با وب سایت در ارتباط باشند و نظرات خود را ارائه دهند؟ می خواهید امکان ویرایش سایت وجود داشته باشد یا خیر؟ و …

 ۲- بودجه مناسبی در نظر بگیرید.

کسی که قصد طراحی وب سایت ورزشی دارد باید درباره مسائل مالی و بودجه مناسب نیز از قبل فکر کرده باشد. اگر می خواهید یک وب سایت هوشمند و حرفه ای داشته باشید باید هزینه قابل توجهی را برای آن در نظر بگیرید. در طراحی وب سایت باید توجه داشته باشید که می خواهید به چه صورت از آن درآمد به دست بیاورید تا هزینه های مربوط به طراحی جبران شوند.

 ۳- با اصطلاحات مربوط به طراحی سایت آشنا شوید.

نکته خیلی مهم در طراحی سایت این است که با اصطلاحات مهمی که در این حوزه وجود دارد، آشنا شوید پس باید حسابی در این زمینه تلاش کنید.

۴- هاست مناسب بخرید.

شما باید برای سایت ورزشی خود از یک هاست مناسب استفاده نمایید زیرا سایت ورزشی شما باید از چند فایل مختلف استفاده نماید و آن ها را در فضایی نگهداری و ذخیره سازی کند. هاست باید قابلیت آپلود ویدئو، تصویر و … نیز داشته باشد. سعی کنید به سراغ استفاده از هاست رایگان نروید زیرا فضای کافی برای ذخیره سازی اطلاعات شما را ندارد و از سایت شما به منظور تبلیغ شرکت ارائه دهنده هاست استفاده می کند.

 ۵- نام دامنه انتخاب کنید.

آدرس وب سایت شما در فضای اینترنت، نام دامنه وب سایت است به همین دلیل سعی کنید از شرکت هایی که آن را ارائه می دهند بهترین نوع را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید در صورتی که وب سایت ورزشی شما به فروش محصول می پردازد بهتر است دامنه com. باشد و در صورت متعلق بودن به یک سازمان از دامنه org. استفاده نمایید.

 ۶- وب سایت باید از نرم افزار مناسبی برخوردار باشد.

در طراحی یک وب سایت ورزشی مدیریت آن نکته بسیار مهمی است. شما باید بتوانید محتوا، فایل ها و هر چیزی که در وب سایت وجود دارد را به بهترین شکل ممکن مدیریت و کنترل نمایید.

 ۷- از قالب حرفه ای و مناسب استفاده نمایید.

برای طراحی یک وب سایت ورزشی شما باید تمامی موارد در وب سایت را مطابق با همین حیطه انتخاب نمایید. از جمله این موارد انتخاب قالب حرفه ای ورزشی می باشد که بر جذابیت ظاهری وب سایت و ارائه محتوا به صورت زیبا بسیار موثر است.

 ۸- استفاده از پلاگین

در طراحی سایت ورزشی باید به پلاگین یا افزونه ها توجه داشته باشید تا به این وسیله، امکانات و ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه نمایید.

۹- سئو کردن سایت و  توجه به رسپانسیو بودن آن

برای موفقیت وب سایت خود باید توجه بسیار زیادی به سئو سایت داشته باشید. توجه به تمامی قوانین موتورهای جستجو می تواند تعداد کاربران زیادی را روانه وب سایت شما کند. علاوه بر این، حتما وب سایت خود را به صورت رسپانسیو یا واکنش گرا طراحی کنید تا کاربران با وسایل مختلفی از جمله لپ تاپ، گوشی همراه، تبلت و … بتوانند به وب سایت شما دسترسی داشته باشند.

سایت های ورزشی از چه امکاناتی برخوردار هستند؟

در طراحی وب سایت های ورزشی می توان امکانات مختلفی را برای استفاده کاربران قرار داد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • اعلام نتایج مسابقات
  • ارائه اطلاعات درباره لیگ های مختلف ورزشی در داخل یا خارج از کشور
  • ارائه اطلاعات و تاریخچه رشته های مختلف ورزشی
  • داشتن آگهی های مختلف برای تبلیغات و کسب درآمد از سایت
  • معرفی فدراسیون های مختلف ورزشی
  • ارتباط و تعامل بیشتر با کاربران و ارسال خبرنامه به آن ها
  • ثبت نام آنلاین افراد در باشگاه

مهم ترین راه های کسب درآمد از وب سایت ورزشی

  • ثبت نام در باشگاه: در صورتی که شما صاحب یک باشگاه هستید و یا مربی یک رشته ورزشی هستید می توانید از طریق ثبت نام افراد علاقمند درآمدزایی کنید. شما باید ویژگی ها و امتیازات باشگاه خود را به کاربران معرفی کنید تا آن ها با وجه تمایز شما با سایر افراد آشنا شده و شما را انتخاب کنند.
  • فروش لوازم ورزشی: در صورتی که یک فروشگاه لوازم ورزشی دارید می توانید با طراحی وب سایت ورزشی محصولات خود را به فروش برسانید در این صورت امکان تعامل و ارتباط با افراد سراسر کشور و کسب درآمد بیشتر برای شما فراهم می شود.
  • مشاوره دادن: در صورتی که شما مربی هستید و اطلاعات خوبی درباره رشته های ورزشی دارید می توانید اقدام به مشاوره دادن به کاربران کنید و یا آن که برنامه ورزشی برای کاربران بنویسید. در این صورت می توانید در تخصصی که دارید به موفقیت برسید.

انواع طراحی وب سایت ورزشی کدام اند؟

طبق یک دسته بندی می توان گفت که طراحی وب سایت ورزشی به ۴ دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

  1. طراحی سایت اخبار ورزشی
  2. طراحی سایت ورزشی شخصی
  3. طراحی سایت ورزشی آموزشی
  4. طراحی سایت فروشگاه آنلاین ورزشی

طراحی سایت اخبار یا مجله ورزشی

یکی از وب سایت های پربازدید، وب سایت اخبار ورزشی می باشد. در این وب سایت باید تمامی اخبار مهم و رویداد های ورزشی به کاربران علاقمند اطلاع رسانی شود. در صورتی که شما به دنبال چنین وب سایتی هستید باید یک صفحه اصلی ساده و کاربر پسند انتخاب کنید و در آن خلاصه اخبار ورزشی داخلی و خارجی را بیاورید. علاوه بر این می توانید امتیازات مسابقات، شرح حال مربیان، آرشیو مسابقات ورزشی و … را در صفحه خود بیاورید.

طراحی سایت ورزشی شخصی

ورزشکاران می توانند وب سایت شخصی ورزشی داشته باشند و خود را به دیگران معرفی نمایند. علاوه بر ارائه رزومه می توانند آموزش های لازم نیز به افراد ارائه دهند.

طراحی سایت ورزشی آموزشی

برای باشگاه ها و مربیان، طراحی سایت ورزشی آموزشی می تواند گزینه مناسبی باشد. در این صورت آموزش های لازم و اخبار مهم درباره باشگاه به کاربران منتقل می شود. کاربران با مشاهده امکانات موجود در باشگاه، اقدام به ثبت نام در کلاس های دلخواهشان می کنند و برای باشگاه درآمد زایی رخ می دهد.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین ورزشی

یکی دیگر از انواع وب سایت های ورزشی، طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین ورزشی می باشد. در این وب سایت می توانید محصولات و لوازم مخصوص رشته های ورزشی را به فروش برسانید. ارائه تخفیفات ویژه، محصولات جدید و کاربردی و … می تواند بر میزان فروش شما تاثیر مثبتی داشته باشد.

اهمیت طراحی سایت ورزشی برای فعالان این حوزه چیست؟

در صورتی که شما در حوزه ورزش فعالیت دارید و یا آن که صاحب یک باشگاه ورزشی هستید حتما باید یک سایت ورزشی نیز طراحی کنید. طراحی وب سایت می تواند در شناخته شدن و مشهور شدن شما نقش بسیار مهمی داشته باشد و علاقمندان زیادی را برای کسب اطلاعات ورزشی و یا ثبت نام در باشگاه شما، به سمت تان روانه کند. با معروف شدن و افزایش نرخ بازدید از وب سایت تان پیشنهادات برای تبلیغات نیز افزایش می یابد در این صورت شما می توانید از راه های مختلفی کسب درآمد کنید.

 هزینه طراحی سایت ورزشی چقدر است؟

طراحی سایت ورزشی مانند طراحی سایر سایت ها، به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان یک قیمت دقیق برای آن تعیین کرد. با توجه به سفارش مشتری و امکاناتی که می خواهد در وب سایت قرار بگیرد، هزینه و قیمت طراحی وب سایت نیز تغییر می کند. نکته مهم در طراحی وب سایت ورزشی به روز نگه داشتن آن است زیرا علاقمند به این حوزه همواره به دنبال کسب اطلاعات جدید و به روز هستند که این مسئله بر قیمت گذاری کار نیز بسیار موثر است.

در این مقاله با نحوه طراحی وب سایت ورزشی، ویژگی ها و امکانات آن، انواع سایت های ورزشی آشنا شدید. در صورتی که در این زمینه فعالیت می کنید و می خواهید یک تغییر اساسی در مسیر خود ایجاد نمایید، حتما به طراحی وب سایت مخصوص خود فکر کنید.

مشاوره رایگان تلفنی