تبلیغات و بازارریابی

شاید تا قبل از این فکر می کردید که تبلیغات و بازاریابی به یک معنا هستند. اما در این مقاله به شما خواهیم گفت که این دو اصطلاح با یکدیگر تفاوت دارند. برای آن که بتوانید در کسب و کار خود به موفقیت برسید باید به خوبی بدانید که بازاریابی و تبلیغات به چه معنا هستند و اهمیت آن ها برای کسب و کارتان چیست. اگر می خواهید تغییراتی در وضعیت کاری خود ایجاد کنید، حتما ادامه مطالب را دنبال کنید.

تبلیغات و بازارریابی
بازاریابی چیست

بازاریابی به چه معناست؟

بازاریابی یا Marketing به مجموعه فعالیت هایی که برای آموزش و تشویق افراد به انتخاب محصولات و خدمات شما در بین رقبا انجام می دهیم، می گوییم. در مجموعه ما برای انجام بازاریابی کسب و کار شما فعالیت های دیگری مانند شناخت مشتریان شما، نحوه تبلیغات، جلب رضایت مشتریان، پشتیبانی خدمات و … نیز انجام می دهیم. با انجام تمامی این فعالیت ها، مشتریان جدیدی را به سمت کسب و کارتان جذب می کنیم و مشتریان فعلی شما را حفظ خواهیم کرد.

۶ مرحله مهم بازاریابی

قبل از انجام هر کاری ما باید بدانیم که شما می خواهید در تجارت خود دقیقا به چه چیزی برسید. ما سعی می کنیم آن هدفی که تنها مختص کسب و کار شما است را پیدا کنیم و بر اساس آن سایر مراحل را انجام دهیم.
بعد از آن که توانستیم اهداف مخصوص کسب و کارتان را مشخص کنیم، آن ها را الویت بندی می کنیم تا مطابق آن، سایر برنامه ریزی ها را انجام دهیم.
ما سعی می کنیم وضعیت فعلی بازار هدف شما را بررسی کنیم تا بتوانیم نیاز بازار را به خوبی تشخیص بدهیم. همچنین در این راه می توانیم نیاز مخاطبان هدف، وضعیت رقبا و … را به خوبی شناسایی کنیم.
تیم ما با توجه به نوع کسب و کار شما و وضعیت بازار، سعی می کند بهترین کانال بازاریابی مناسب شما را پیدا کند تا از صرف هزینه های اضافی در سایر قسمت های بی فایده، جلوگیری شود.
قبل از شروع به کار هزینه های مربوطه را باید مشخص کنیم تا بر اساس نیاز و خواست شما سایر مراحل را پیگیری نماییم.
بعد از آن که تمامی جزئیات را طبق خواسته و نیاز کسب کار شما مشخص کردیم اکنون نوبت آن است، که بازاریابی را شروع کنیم. ما با تخصص و مهارت هایی که داریم تمام تلاش خود را می کنیم شما را به قله های اهداف کاریتان برسانیم.

GROW YOUR BUSINESS

وبسایت خود را به جهان عرضه کنید!

تبلیغات به چه معناست؟

تبلیغات به معنای معرفی و نمایش محصولات و خدمات شرکت شما به مخاطبان هدف است. ما با توجه به راه های مختلف تبلیغات سعی می کنیم بهترین روش را برای تبلیغات کسب وکار شما انتخاب کنیم تا بیشترین بازدهی را از هزینه هایی که انجام می دهید دریافت نمایید.

با انتخاب مجموعه دیجیتال مارکتینگ رسام به عنوان بهترین مجموعه برای تبلیغات و بازاریابی، روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید.

اصول بازاریابی

خدمات دیجیتال مارکتینگ رسام پلاس

طراحی سایت یا Web Design به همه فرآیند هایی از جمله طراحی صفحه، تولید محتوا، طراحی گرافیک، رعایت اصول سئو و … که برای ساخت یک وبسایت انجام می شود، می گویند. طراحی وب، انواع مختلفی دارد که با توجه به نوع کسب و کار، انتخاب می شود.

بازاریابی یا Marketing چیست؟

به برنامه ریزی، اجرا، تجزیه و تحلیل استراتژیک فعالیت های تجاری یک شرکت بازاریابی می گویند که باعث می شود ارزش برند به مشتریان بالقوه و موجود، منتقل بشود. بازاریابی یک اصطلاح جامع است که فعالیت هایی را در بر می گیرد. از جمله این فعالیت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تحقیقات بازار
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی محصول
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی مستقیم
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات پولی

در واقع بازاریابی، بخش های کوچکتری دارد مانند نحوه تبلیغات، جذب رضایت مشتریان از طریق پشتیبانی خدمات و محصولات، شناسایی مشتریان و … تمامی این فعالیت ها باعث می شود مشتریان جدیدی به سمت کسب و کارتان هدایت کنید و مشتریان سابق خود را حفظ نمایید.
هدف تبلیغات و بازاریابی

آیا انواع بازاریابی را می شناسید؟

بازاریابی انواع مختلفی دارد که انتخاب هر کدام از آن ها باید با توجه به نیاز و شرایط هر کسب و کار انجام شود. برخی از انواع بازاریابی عبارتند از:

  • بازاریابی به روش بنری
  • بازاریابی به روش ابری
  • بازاریابی به روش مشارکتی
  • بازاریابی به روش گروه اجتماعی
  • بازاریابی به روش محدود
  • بازاریابی به روش محتوایی
  • بازاریابی به روش دیجیتال
  • بازاریابی به روش مستقیم
  • بازاریابی به روش بشارتی
  • بازاریابی به روش متنوع

تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی دیجیتال

حتما تاکنون نام دیجیتال مارکتینگ را شنیده اید. در دنیای امروز که فناوری های دیجیتال با سرعت زیادی در حال پیشرفت و توسعه است، می توان بازاریابی را به صورت دیجیتال انجام داد که به اصطلاح به آن دیجیتال مارکتینگ می گویند. در این نوع بازاریابی نوین، از تمامی ظرفیت های موجود در دنیای دیجیتال برای بازاریابی استفاده می شود از جمله وبسایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر یوتیوب و …، ایمیل مارکتینگ، تبلیغاتی کلیکی و … روز به روز بر تعداد کاربران اینترنت افزوده می شود در نتیجه می توان بر روی این نوع بازاریابی حساب ویژه ای باز کرد.

در مقابل، بازاریابی سنتی از روش هایی استفاده می کند که قبل از آمدن اینترنت به دنیای ما، برای بازاریابی کسب و کارها مورد استفاده قرار می گرفت از جمله تبلیغات در تلویزیون، رادیو، روزنامه و مجلات، بیلبورد تبلیغاتی و …

 تبلیغات یا Advertising  به چه معنا است؟

به معرفی و نمایش محصولات و خدمات شرکت به مشتریان بالقوه و فعلی، تبلیغات می گویند. تبلیغات با پرداخت کردن پول و با کمک شرکت ها و فرصت های جانبی از جمله سایت ها و بیلبورد ها انجام می شود. در تبلیغات سعی می شود مخاطبان هدف شناسایی شوند و با آن ها به نحو صحیح ارتباط برقرار شود تا با قانع کردنشان، به مشتری تبدیل شوند.

چهار هدف مهم تبلیغات چیست؟

برای آن که در کار خود پیشرفت داشته باشید قطعا به سراغ تبلیغات می روید اما آیا هدفتان را از تبلیغات مشخص کرده اید یا فقط می خواهید مخاطبان را سرگرم کنید؟

قطعا هدف از تبلیغات فقط سرگرم کردن مخاطبان نیست. به طور کلی می توان برای تبلیغات ۴ هدف مهم در نظر گرفت که عبارتند از موارد زیر:

  1. آگاهی
  2. ادراک و فهم
  3. مجاب شدن
  4. خرید کردن

در مرحله اول شما باید مخاطبان خود را از محصول و خدماتتان آگاه کنید. در مرحله بعد مخاطب هدف شما باید بداند که محصول شما چه ویژگی هایی دارد. از خرید این محصول مورد نظر چه مزیت هایی به دست می آورد. مخاطب با دیدن آگهی تبلیغات شما باید ترغیب شود بر روی آن کلیک کند تا جزئیات بیشتری از محصول به دست آورد. در مرحله بعد شما باید کاری کنید مخاطب متقاعد شود که محصول شما می تواند نیاز او را برطرف کند.

به همین دلیل شما باید مدارکی به مخاطب نشان دهید تا صداقت خود را به او نشان داده و اعتمادش را جلب نمایید. مرحله آخر، خرید کردن است. در این مرحله باید با تبلیغات مورد نظر، کاری کنید که مخاطب تبدیل به مشتری شده و محصول را خریداری نماید.

هر کدام از این مراحل، تبلیغات مورد نظر خود را نیاز دارد زیرا فرآیند خرید کردن، خیلی سریع اتفاق نمی افتد بلکه باید مرحله به مرحله پیش بروید تا در نهایت بتوانید محصول مورد نظرتان را به فروش برسانید.

۱۴ نکته که در اجرای تبلیغات باید بدانید.

قبل از آن که وارد اجرای تبلیغات شوید بهتر است با نکات لازم در این زمینه آشنا شوید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

  1. مخاطبین و اهداف و سلیقه هایشان را شناسایی کنید.
  2. فضای رقابتی برای معرفی محصولات ایجاد کنید.
  3. ایجاد تصویر در ذهن مخاطب از طریق تبلیغات تاثیرگذار
  4. یک تبلیغ موثر را شناسایی کرده و برای آن هزینه کنید.
  5. برای بهتر دیده شدن تبلیغات از یک فضای مناسب استفاده کنید.
  6. برای تبلیغ موثر از تمامی رسانه ها استفاده کنید.
  7. برای تبلیغات برنامه ریزی کنید و بر آن نظارت داشته باشید.
  8. در تبلیغات از خلاقیت استفاده کنید.
  9. استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی را فراموش نکنید.
  10. در تبلیغات خود مدتی یکبار مسابقه هیجان انگیز راه اندازی کنید.
  11. از راه های مختلفی سعی در جذب مشتریان کنید مثلا تخفیفات ویژه ای برای افراد در نظر بگیرید.
  12. با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید.
  13. به مناسب بودن متن آگهی توجه ویژه داشته باشید.
  14. رضایت کاربران و مشتریان را به اطلاع بقیه مخاطبین برسانید.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی در چیست؟

اکنون که معنای هر کدام از اصطلاحات را متوجه شده اید تفاوت این دو را با هم بررسی می کنیم. با توجه به معنای این دو اصطلاح می توان گفت که تبلیغات بخشی از پروسه بازاریابی به حساب می آید و فعالیتی جدای از آن نیست. به عبارت دیگر برای بازاریابی فعالیت های مختلفی انجام می شود از جمله: شناسایی بازار، شناسایی مخاطبان هدف، مشخص کردن استراتژی فروش، ارائه خدمات فروش، قیمت گذاری محصولات، تبلیغات و … پس طبق این توضیح یکی از فعالیت های بازاریابی، تبلیغات است. با برنامه ریزی و استراتژی هایی که در بازاریابی تعیین شده است، نحوه تبلیغات و زمان آن مشخص می شود. تبلیغات فعالیتی پر هزینه است به همین دلیل باید با دقت و کیفیت ویژه ای انجام شود تا دستیابی به اهداف مورد نظر راحت تر شود.

شما باید برای کسب و کارتان استراتژی بازاریابی تدوین کنید و طبق آن، فعالیت های زیر مجموعه ای آن را انجام دهید. تعیین تبلیغات مفید و پربازده و مناسب کسب و کار شما یکی از فعالیت های خیلی مهم در بازاریابی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید

همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید!

تماس با ما

"*" indicates required fields

خدمات پشتیبانی

مشاوره رایگان تلفنی