طراحی سایت وکلا

نکات مهم در طراحی سایت وکلا

همانطور که می دانید طراحی وبسایت ها به صورت کلی یک سری مراحل مهم دارد. انتخاب هاست، دامنه، قالب مناسب، توجه به تجربه و رابط کاربری، توجه به نکات ظاهری سایت، افزودن امکانات مورد نیاز مشتری، طراحی صفحات مختلف و لازم، صفحه ارتباط با ما، سئو سایت، افزایش سرعت و امنیت سایت و … از جمله این موارد است که در طراحی هر وبسایتی باید رعایت شود.

اما یک سری نکات تخصصی وجود دارد که باید مطابق با نوع وبسایت رعایت شود. برای طراحی وبسایت مخصوص وکالت نیز باید به نکات مخصوصش توجه شود. در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

تعیین هدف

ابتدا باید اهداف خود را از طراحی سایت مشخص کنید تا گام های بعدی را مطمئن تر و مناسب تر بردارید.

طراحی عناصر ابتدایی گرافیکی

در این مرحله طراحی UI/UX انجام می شود به طوری که برای کاربر مورد توجه قرار بگیرد. طراحان وبسایت وکلا تمامی نکات مربوطه را متناسب با حوزه فعالیت شما در نظر می گیرند و آن را به گونه ای طراحی می کنند که کاربران بتوانند به راحتی به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشند و از کار با آن خسته و دلزده نشوند.

تولید محتوا

در این مرحله باید به تولید محتوای متنی، ویدئویی، صوتی و تصویری با کیفیت بپردازید. هر آن چه که کاربران شما نیاز دارند را از این طریق در اختیارشان قرار دهید.

طراحی صفحه رزومه وکیل

مردم دوست دارند از انتخاب خود مطمئن شوند و بعد از ایجاد اعتماد، وارد مراحل بعدی می شوند. انتخاب یک وکیل خوب و مورد اعتماد نیز همین طور است. به همین دلیل با ایجاد صفحه رزومه، اطلاعاتی که فرد نیاز دارد بداند تا به وکیل اطمینان کند، در اختیارش قرار داده می شود.

طراحی پنل ارتباط با موکل

برخی از موکلان دوست دارند به صورت غیر حضوری با وکیل خود در ارتباط باشند. در این صورت اگر این پنل را در وبسایت خود داشته باشید، این دست از مشتریان خود را از دست نخواهید داد.

طراحی صفحات آموزشی

در صورتی که می خواهید اطلاعات مفیدی را در ارتباط با مسائل حقوقی در اختیار کاربران تان قرار دهید، می توانید یک صفحه جداگانه برای آن در نظر بگیرید. در این صورت، کاربران شما را فرد با تجربه و متخصصی قلمداد خواهند کرد.

نکات طراحی سایت وکلا

 طراحی سایت وکلا چه اهمیتی دارد؟

در دنیای امروز سرعت حرف اول را می زند. مردم نیز تمام تلاش خود را می کنند تا فعالیت های روزمره خود را از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهند. به همین دلیل کسب و کارهای مختلف برای آن که بتوانند از رقبا عقب نمانند و مسیر موفقیت خود را با سرعت بیشتری پیش بگیرند باید وبسایت مخصوص خود را طراحی کنند.

طراحی سایت وکالت نیز از این مسئله مستثنی نیست البته برخی از افراد هنوز به مزایای مهم آن پی نبرده اند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید به مزایای طراحی سایت وکلا که در ادامه ذکر می کنیم توجه فرمایید.

  • معرفی وکیل
  • ارائه رزومه وکیل و کمک به انتخاب موکل
  • دسترسی راحت موکل به اطلاعات لازم
  • امکان شناساندن وکیل به تعداد افراد بیشتر
  • ساخت پنل مخصوص موکل و بررسی آنلاین پرونده توسط وکیل
  • پیگیری پرونده بدون نیاز به مراجعه حضوری
  • برند سازی وکیل
  • حرفه ای و متخصص نشان دادن وکیل

با طراحی سایت وکلا چه امکاناتی را در اختیار موکلان قرار می دهید؟

شما به عنوان یک وکیل که به فکر ارائه بهتر خدمات حقوقی به موکلان خود هستید باید به طراحی وبسایت خود اقدام کنید. با این کار مزایا و امکانات مختلفی را در اختیار آنان قرار خواهید داد. در ادامه به برخی از این امکانات می پردازیم.

  • می توانید حساب کاربری مخصوص برای هر کدام از موکلان یا کاربران خود ایجاد نمایید تا راحت تر با شما ارتباط برقرا کنند.
  • از طریق وبسایت خود می توانید تمامی خبرهای مربوط به حوزه وکالت و امور حقوقی را به صورت مرتب در اختیار کاربران و علاقمندان قرار دهید.
  • موکلان و کاربران، آدرس و نشانی محل کارتان را بر روی نقشه می بینند و راحت تر شما را پیدا می کنند.
  • با طراحی وبسایت رسپانسیو یا واکنش گرا می توانید خدمات خود را به تمامی کاربران ارائه دهید بدون آن که محدودیتی در پلتفرم ها باشد.
  • پیامک یا ایمیل های مربوطه را می توانید به درخواست کاربر برای او ارسال نمایید.
  • امکان رزرو وقت مشاوره حضوری و غیر حضوری را برای موکلان خود فراهم می کنید.
  • موکلان می توانند از شما مشاوره های حقوقی آنلاین و غیر حضوری دریافت کنند.

چطور از سایت مخصوص وکلا درآمد کسب کنیم؟

تا الان با اهمیت طراحی سایت وکلا آشنا شدید و می دانید که چرا یک وکیل باید سایت مخصوص خود را داشته باشد. اما به احتمال زیاد این سوال برایتان ایجاد شده است که بعد از آن که سایت خود را طراحی کردیم چگونه از آن درآمد به آوریم. باید به این نکته توجه داشته باشید که راه های زیادی برای کسب درآمد از سایت وکلا وجود دارد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

خدمات طراحی سایت وکلا

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند

در صورتی که می خواهید آمار بازدید از وبسایت شما بالا برود باید محتوای ارزشمند، مفید و با کیفیت تولید کنید. تولید محتوا تنها محدود به تولید متن نمی شود و تولید ویدئو، پادکست، تصاویر مرتبط و … نیز جزء آن به حساب می آید. شما باید به صورت مرتب مطالب وبسایت خود را بررسی کنید و اطلاعات آن را همیشه به روز نگه دارید تا کاربران بیشتری از سایت شما دیدن کنند. یکی از رازهای موفقیت در تولید محتوا این است که مخاطبان خود را شناسایی کنید و طبق نیازی که آن ها دارند تولید محتوا کنید.

تبلیغ برای بیشتر دیده شدن

برای موفقیت باید تلاش کرد آمار بازدید از سایت بالا برود. یکی از این راه ها، استفاده از تبلیغات است. با تبلیغات اینترنتی می توانید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید و به درآمد زایی برسید. البته همانطور که گفتیم روش های مختلفی برای دیده شدن وجود دارد که شما می توانید با بررسی همه راه ها، بهترین روش را انتخاب کنید. البته می توان نظرات کاربران و موکلان برگزیده را در وبسایت ارائه کرد تا اعتماد افراد جدید الورود را به سمت خود جلب نمود.

استفاده از شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در طول روز بسیار زیاد است. مردم اوقات فراغت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند و برخی از فعالیت های خود را سعی می کنند در این فضا انجام دهند. شما با بهره مندی از این فضا می توانید افراد زیادی را به وبسایت خود دعوت کنید و درآمدتان را افزایش دهید.

ارائه مشاوره های رایگان

بسیاری از افراد با دیدن جمله رایگان است ترغیب می شوند که ببینند چه چیزی در انتظارشان است. شما می توانید با استفاده از این جمله طلایی تعداد مشتریان خود را افزایش دهید. به عنوان مثال می توانید چند مشاوره اول را رایگان ارائه دهید و یا آن که ۵ دقیقه اول مشاوره های اینترنتی خود را رایگان کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که چه تاثیری بر کارتان خواهد گذاشت.

فروش دوره های آموزشی تخصصی

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از وبسایت وکلا این است که دوره های آموزشی خود را برای دانشجویان حقوق و افراد علاقمند به این حوزه، بفروشید. در این جا لازم است دروس مخصوص هر مبحث را در فایل های جداگانه به صورت ویدئو، پادکست یا متن تدریس کنید و برای ارائه آن ها به مشتریان، مبالغ مشخصی را در نظر بگیرید.

تعرفه قیمت طراحی سایت وکلا چقدر است؟

همانطور که می دانید طراحی سایت های مختلف یک سری امور ثابت را می طلبد و یک سری موارد متغیر که با توجه به نوع سایت و نیاز و درخواست مشتری تغییر می کند. به عنوان مثال امکاناتی که باید در یک وبسایت پزشکی باشد با امکانات موجود در سایت وکلا متفاوت است. به همین دلیل قیمت طراحی وبسایت های مختلف متفاوت است و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن در نظر گرفت.

علاوه بر این، مشتری درخواست های متنوعی دارد و خواهان امکانات متفاوتی است که همه این موارد بر قیمت گذاری تاثیر می گذارد. یک عامل تاثیرگذار در قیمت طراحی سایت وکلا طراحی پنل ارتباط با موکل است. در صورتی که وکیل خواهان این پنل باشد قیمت تعرفه کار متفاوت خواهد بود. در ادامه مواردی که بر قیمت گذاری طراحی سایت وکلا تاثیر می گذارد را ذکر می کنیم.

  • پنل ارتباط با موکل
  • ایجاد درگاه پرداخت آنلاین روی سایت
  • افزایش امنیت سایت
  • سئو سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • سایر امکانات به دلخواه وکیل

با توجه به اطلاعات مهمی که در این مقاله آوردیم شما می توانید درباره طراحی و ساخت وبسایت وکلا تصمیم گیری کنید و بقیه مسیر موفقیت خود را با سرعت و کیفیت بیشتری ادامه دهید.

مشاوره رایگان تلفنی