بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

خانه    بلاگ      بهترین ابزارهای تست سرعت سایت
بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

در دنیای امروز سرعت نقش بسیار مهمی در زندگی دارد. یکی از عوامل مهم برای موتور های جستجو نیز، سرعت وب سایت است. حتما شما هم تجربه داشته اید که وقتی بر روی یک وب سایت کلیک کرده و ثانیه های زیادی طول کشیده تا وب سایت بالا بیاید، به سرعت از آن صفحه خارج شده باشید.

به همین خاطر است که میگوییم سرعت وب سایت خیلی اهمیت دارد؛ زیرا کاربران حوصله ندارند تا زمان زیادی را صرف انتظار کشیدن بابت مشاهده یک وب سایت کنند. از همین جهت وبمستر ها تلاش می کنند به کمک روش های مختلف، سرعت سایت خود را افزایش دهند.

البته قبل از شروع به کار باید سرعت سایت خود را بررسی کنند تا در صورت لزوم، اقدامات لازم را انجام دهند. به همین دلیل در ادامه بهترین ابزار های تست سرعت سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزار تست سرعت وب سایت

برای آن که بتوانید سرعت سایت خود را تست نمایید ابزار ها و روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه سعی می کنیم بهترینِ این ابزار ها را به شما معرفی نماییم.

Google Pagespeed Insights

یکی از ابزار های رایگان گوگل برای تست سرعت ساعت، Google Pagespeed Insights است که به کمک آن می توانید تجربه کاربران را نیز بسنجید که البته به صورت مخفف به آن PSI می گوییم. شاخص هایی که PSI برای اندازه گیری سرعت وب سایت و سنجش تجربه کاربران مورد استفاده قرار می دهد، مطابق با استاندارد های گوگل می باشد. هر کدام از این شاخص ها دارای تأثیر گذاری متفاوتی هستند و میزان این تأثیرگذاری با درصد مشخص می شود.

در آخر بعد از آن که تمامی شاخص ها در نظر گرفته شد و همگی محاسبه شد، به عددی بین ۱ تا ۱۰۰ خواهند رسید. این عدد به دست آمده سرعت سایت را نشان می دهد که بالای گزارش برای رایانه های شخصی و موبایل به صورت جداگانه گزارش داده می شود. هر چقدر عدد به دست آمده بزرگتر باشد یعنی سرعت سایت و تجربه کاربران از آن بهتر می باشد.

Gtmetrix

یکی دیگر از ابزار های پرکاربرد برای تست سرعت سایت، Gtmetrix می باشد. با این ابزار با سه روش اندازه گیری مختلف سه نمره نهایی برای سرعت سایت شما گزارش داده می شود. این سه عدد با عبارت های زیر نشان داده می شوند:

Page Speed Score

عدد Page Speed Score به صورت درصد به نمایش در می آید و مبتنی بر همان سرویس تست سرعت گوگل یعنی مشابه تست PSI می باشد ولی این روش سنجش عملکرد وبسایت در Gtmetrix مقداری دستکاری شده است  و بر اساس حروف لاتین A,B ,…. یک رتبه بندی دیگری به این درصد اضافه نموده است.

YSlow Score

این روش ۲۳ شاخص عملکردی دارد که شرکت یاهو برای سنجش سرعت و عملکرد سایت ها مورد استفاده قرار می دهد. همه این ۲۳ شاخص دارای تاثیرات متنوع و گوناگونی بر روی نمره نهایی به دست آمده خواهند گذاشت. نمره ای که در این جا به دست می آید فاصله اندکی با Page Speed Score خواهد داشت.

Fully Loaded Time

این شاخص بر حسب زمان گزارش داده می شود و نشان دهنده مدت زمان بارگذاری کامل سایت می باشد. ممکن است این مدت زمان از تجربه شخصی خودتان بیشتر باشد زیرا Gtmetrix در این شاخص، مدت زمان بارگذاری کل سایت را در نظر می گیرد به عبارت دیگر ممکن است در ظاهر یک سایت به طور کامل بارگذاری شده باشد اما هنوز در حال دریافت فایل و یا ارتباط با سرور باشد. زمانی که این ارتباط قطع شود، یعنی صفحه Fully Loaded شده است.

Web Page Test

این سرویس رایگان است و شما می توانید به کمک آن یک بررسی کامل از زمان بارگذاری و عوامل موثر در کندی سایت انجام دهید. گزارشی که از این ابزار به دست می آورید تخصصی و جامع است و با کمک آن می توانید مشکلات امنیتی، منابع اضافی، تصاویر پر حجم، پردازش هایی که زمان بر است و سایر مشکلات احتمالی را متوجه شوید. تست سرعت و عملکرد این سرویس نیز بر اساس روش Page Speed گوگل فعالیت می کند.

Load Impact

این ابزار عملکرد متفاوتی با سایر ابزار ها دارد و می تواند سرعت سایت شما را با ترافیک بالا بررسی نماید. این سایت رایگان نمی باشد اما در نسخه رایگان آن شما می توانید به طور همزمان ۲۵ کاربر را به مدت ۳ دقیقه داشته باشید تا بررسی نمایید در صورت افزایش ترافیک سایت و تعداد کاربران، سرعت سایتتان چه تغییری می کند.

Uptrends

سایت Uptrends ابزاری کاملا رایگان است و به شما این امکان را می دهد از چند تلفن همراه و نقطه جغرافیایی سرعت سایت خود را بررسی نمایید. بیشتر پیشنهاداتی که این سایت می دهد از Google Pagespeed Insights می باشد و نمره سایت شما را با کمک این ابزار نیز مورد بررسی قرار می دهد.

Byte Check

یکی دیگر از ابزار های تست سرعت سایت که رایگان نیز هست، Byte Check می باشد. شما به کمک این ابزار می توانید سرعت پاسخگویی سرور هاست وردپرس خود یعنی TTFB  را بررسی نمایید. این مدت زمانی را نشان می دهد که سایت شما اولین بایت را برای مرورگر ارسال می کند. این ابزار، کمک خوبی برای شما در انتخاب هاست وردپرس می باشد زیرا یکی از عوامل مهم سرعت سایت در فاکتورهای سئو به حساب می آید و یکی از عوامل بررسی سرعت سایت  TTFB  می باشد.

همانطور که دیدید ابزار های مختلفی برای تست سرعت سایت وجود دارد. شما می توانید با کمک هر کدام از این ابزارها، داده های مورد نظر را به دست آورده و با تحلیل آن ها، سرعت سایت خود را بهبود ببخشید.

IsItWP

یکی از ساده ترین ابزار ها برای تست سرعت و آنالیز سایت، ابزار IsItWP می باشد. با چند بار انجام این تست می توانید نتایج خوبی را به دست آورده و برای بررسی دقیق سایت خود مورد استفاده قرار دهید. با کمک این ابزار می توانید پیشنهادات خوبی نیز برای بهبود سرعت سایت کسب کنید چون این ابزار تعامل خوبی با وردپرس دارد و می تواند راهکار های کاربردی برای بهبود سرعت سایت به شما ارائه بدهد.

Pingdom

سایت Pingdom جزء قدیمی های این عرصه به حساب می آید و مدت زمان زیادی است که ابزار های کیفی شبکه ارائه می دهد. به کمک این وبسایت می توانید گزارش های کاربردی به دست آورید. تنها کافی است آدرس سایت را در آن وارد نمایید و آنالیز دقیقی از سایت خود به دست آورید. همچنین می توانید با تغییر موقعیت جغرافیایی تست کننده سایت خود، بارگذاری آن را از نقاط جغرافیایی مختلف بررسی نمایید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی