طراحی سایت تالار

مهم ترین مراحل در طراحی سایت تالار، رستوران و کافی شاپ کدام اند؟

همانطور که می دانید طراحی سایت برای کسب و کارهای مختلف نیاز به اطلاع داشتن از مهارت این کار دارد. زمانی که چنین فردی را پیدا کردید و یا آن که خودتان مهارت و دانش کافی این کار را دارید حتما به مراحل زیر توجه کنید.

۱- به ایده های مختلف توجه کنید.

شما علاوه بر آن که باید به محیط یک آشپزخانه توجه داشته باشید باید با نمونه های برتر در طراحی سایت رستوران و کافی شاپ نیز آشنا شوید. هر چقدر اطلاعات و ایده های بیشتری در این زمینه کسب کنید دستتان برای طراحی یک سایت عالی بازتر خواهد بود. البته توجه داشته باشید کارتان کپی از سایر رقبا نباشد. شما باید تنها از کارهای برتر الهام و ایده بگیرید نه آن که از آن ها تقلید کنید. به نقاط قوت و عوامل جذابیت این وبسایت ها توجه کنید و همه نکات را یادداشت کنید.

۲- برنامه ریزی برای محتوای سایت را در دست بگیرید.

همانطور که برای تهیه یک غذای عالی نیاز به تهیه مواد اولیه آن است، شما نیز برای طراحی یک وبسایت با کیفیت باید درباره تمامی قسمت های آن فکر کرده و برنامه ریزی کنید. شما باید بدانید که می خواهید چه اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهید و نحوه ارائه اطلاعات باید چگونه باشد. برای نمونه چند مورد از قسمت های مهم در یک سایت رستوران و کافی شاپ را در ادامه بیان می کنیم تا انتخاب راه برایتان آسان تر شود.

  • طراحی صفحه اصلی: صفحه اصلی سایت جایی است که کاربر در ابتدا با آن مواجه می شود. این صفحه اهمیت زیادی دارد زیرا بر تصمیم گیری کاربر برای ادامه مطالعه وبسایت شما بسیار تاثیرگذار است. در این صفحه باید اطلاعاتی مفید و مختصر از کسب و کارتان در اختیار کاربر قرار دهید. نام رستوران یا تالار یا کافی شاپ باید کاملا برجسته باشد و یک توضیح کوتاه از خدماتی که شما ارائه می دهید در ادامه آن باید باشد. استفاده از تصاویر و رنگ های زیبا و جذاب می تواند به کیفیت کارتان کمک کند.
  • ارائه منو غذا: فعالیت اصلی شما بر محور غذا است به همین دلیل باید در قسمت مهمی از وبسایت به آن بپردازید. غذاهای لذیذ خود را یکی یکی نام ببرید. غذاهای ویژه و مخصوص سرآشپز که وجه تمایز کار شما با رقبا است را ذکر کنید. همچنین می توانید به قیمت آن ها بپردازید. می توانید منویی تهیه کنید که در دسکتاپ و موبایل به خوبی قابل مشاهده، واضح و جذاب باشد. منو را به بخش های مختلف تقسیم کرده و یا برای انتخاب بهتر کاربر، از تصاویر غذا نیز استفاده کنید.
  • گالری تصاویر: تصویر غذا خیلی مهم است زیرا بر تصمیم گیری فرد بسیار تاثیرگذار است. سعی کنید از غذاها و دسر ها، فضای رستوران و کافی شاپ و تالار و … تصاویر زیبا و جذابی تهیه کنید و آن ها را با کاربران تان به اشتراک بگذارید.
  • رزرو میز به صورت آنلاین: شما باید بتوانید از ظرفیت های جدید به وجود آمده به خوبی استفاده کنید. یکی از این موارد، ارائه خدمات غیر حضوری و آنلاین به مشتریان است. امکان رزرو آنلاین میز می تواند تاثیر مثبتی بر ذهن مشتریان شما بگذارد زیرا می توانند خیلی راحت میز دلخواه خود را در زمان مشخص و با تعداد مهمان های مشخص رزرو کنند و خیالشان از این بابت راحت باشد.
  • سفارش غذا به صورت آنلاین: امروزه خیلی از افراد دوست دارند به صورت اینترنتی کارهای خود را انجام دهند به عنوان مثال به راحتی در خانه خود غذا سفارش دهند و درب منزل، آن را دریافت کنند. شما باید به این قشر از مشتریان تان نیز توجه ویژه داشته باشید تا هیچ مشتری را از دست نداده باشید.
  • راه های تماس: مشتریان باید به صورت کاملا مشخص راه های تماس با شما را در سایت تان پیدا کنند. می توانید در یک صفحه مجزا و یا یک قسمت مشخص از سایت تمامی راه های ارتباط با خودتان را در اختیار کاربران قرار دهید، مکان، ساعات کار، شماره تلفن، ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی و … از جمله این موارد است. البته در قسمت پایین صفحه وبسایت باید اطلاعات ضروری تماس با خودتان را قرار دهید تا دسترسی به آن برای همه راحت باشد.
  • درباره ما: در این قسمت از وبسایت می توانید اطلاعاتی درباره کسب و کارتان و هر چیزی که باعث تمایز شما از سایر رقبا می شود را قرار دهید. خواندن این قسمت از سایت برای برخی از افراد جذاب است زیرا دوست دارند بدانند سابقه کاری شما چگونه است و در چه زمینه هایی تخصص و مهارت دارید. می توانید به معرفی اعضای تیم خود بپردازید و احساس خوبی را در کاربران تان ایجاد نمایید.

۳- از قالب های زیبا استفاده کنید.

سعی کنید در میان قالب های مخصوص رستورانی بگردید و گزینه ای را انتخاب کنید که از جذابیت لازم برخوردار باشد. این قالب باید کاملا متناسب با کسب و کار شما و طبق نیاز و سلیقه شما باشد تا کاملا وبسایتی مخصوص شما ایجاد شود.

طراحی سایت رستوران

۴- طراحی وبسایت باید مطابق با برندتان باشد.

شما باید به تمامی عناصر موجود در وبسایت توجه کنید تا همگی عاملی برای برند سازی شما باشند. برخی از عوامل مهم در این زمینه را در ادامه بیان می کنیم:

  • از لوگوی منحصربفرد خود استفاده کنید. اولین قدم در برند سازی انتخاب یک لوگوی منحصر بفرد است تا شما را از سایرین متمایز کند. مشتریان شما باید شما را بر اساس لوگو شناسایی کنند.
  • زبان بصری مخصوص خود را تعریف کنید. تمامی عناصر موجود در سایت باید طبق برند شما انتخاب و طراحی شوند. برای این کار باید از چند رنگ مخصوص و تعدادی فونت مشخص استفاده کنید. انتخاب یک رنگ اصلی و دو رنگ کناری می تواند کار درستی باشد. به احساساتی که رنگ ها در افراد ایجاد می کنند به خوبی توجه کنید. انتخاب فونت نیز باید به همین صورت باشد.

۵- وبسایت را به صورت رسپانسیو طراحی کنید.

مردم بیشتر کارهای خود را با موبایل خود انجام می دهند به همین دلیل برای موفقیت، وبسایت شما باید در هر وسیله ای به خوبی نمایش داده شود. به این ویژگی وبسایت، رسپانسیو یا واکنش گرا یا موبایل فرندلی بودن می گویند. در این صورت هیچ مشتری را از دست نخواهید داد.

۶- به سئوی سایت توجه کنید.

وبسایت شما باید تمامی معیارهای لازم از نظر سئو را داشته باشد تا بتوانند به امتیاز قابل قبولی دست پیدا کند. در این صورت در صدر لیست نتایج جستجو خواهد آمد و شانس شما را افزایش داده تا کاربران بیشتری به وبسایت شما وارد شوند. در این صورت درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

طراحی سایت تالار، رستوران و کافی شاپ چه اهمیتی دارد؟

رقابت در بازار رستوران ها، تالار ها و کافی شاپ ها بسیار زیاد است. در این بین افرادی موفق هستند که طبق پیشرفت های روز دنیا عمل کنند و همیشه خود را به روز نگه دارند. مردم نیز به سمت کسب و کارهایی می روند که جدید و به روز هستند و اغلب از رفتن به سمت تجارت هایی که هنوز به سبک قدیم اداره می شوند، خودداری می کنند. اگر شما نیز در این حوزه فعالیت دارید باید وبسایت خود را طراحی کنید و با مدیریت صحیح آن، مشتریان قدیمی خود را حفظ کرده و مشتریان جدیدی به سمت خود جذب نمایید.

داشتن وبسایتی که متمایز از سایر رقبا است می تواند در جلب مشتریان شما بسیار موثر باشد. زیرا غالبا افراد جوان اوقات فراغت خود را در رستوران ها و کافی شاپ ها می گذرانند و جایی را انتخاب می کنند که جذاب و شیک باشد و خدمات با کیفیتی ارائه می دهد و قبل از انتخاب فضای مناسب حتما در اینترنت جستجو می کنند تا بهترین مکان را انتخاب کنند. با داشتن سایت، شانس شما برای انتخاب شدن افزایش می یابد.

طراحی سایت کافی شاپ

هزینه طراحی سایت تالار، رستوران و کافی شاپ چقدر است؟

اکنون که با اهمیت طراحی این نوع وبسایت برای کسب و کار خود آشنا شدید حتما به دنبال طراحی سایت مخصوص خود هستید. در این مرحله یکی از نکات مورد توجه، بحث هزینه طراحی است. برای این کار نمی توان یک مبلغ مشخص را تعیین کرد زیرا سلیقه ها متفاوت است، نیاز ها و درخواست های افراد متفاوت است، امکاناتی که هر فرد می خواهد با سایر افراد فرق دارد. به همین دلیل شما ابتدا باید هدف خود را از وبسایتی که می خواهید، مشخص کنید تا بر اساس آن بتوان یک قیمت را تعیین کرد.

حالا نوبت آن است که هر آن چه که یاد گرفتید را به کار بگیرید و دست به کار طراحی یک وبسایت مخصوص خود و یا سفارش طراحی وبسایت به افراد مجرب بزنید. بعد از این مرحله است که شاهد نتایج دلخواهتان خواهید بود.

مشاوره رایگان تلفنی