ویژگی های یک وب سایت خوب

خانه    بلاگ      ویژگی های یک وب سایت خوب
ویژگی های یک وب سایت خوب

امروزه هیچ کس اهمیت یک وب سایت خوب را دست کم نمی گیرد. اما چگونه می توان یک سایت خوب داشت؟ طراحی وب سایت خوب چیست و چگونه این امر محقق می شود؟ تلاش شما باید طراحی سایتی با بهترین امکانات برای موتورهای جستجو و کاربران با فناوری های جدید باشد. در زیر قصد داریم ویژگی های یک وب سایت خوب را برای شما لیست کنیم تا بتوانید وب سایت مناسب خود را پیدا کنید.

اهمیت محتوا برای یک سایت خوب

توصیه می شود مانند منوی یک سرآشپز حرفه ای، مطالب خود را از پست وب سایت حذف کرده و در صفحه اصلی وب سایت قرار دهید. رعایت این نکته کوچک کمک می کند تا بازدیدکننده همیشگی شما به راحتی در یک نگاه متوجه شود که کدام بخش اخیرا به روز شده است و به سرعت به سراغ محتوای اصلی می رود.

به خاطر داشته باشید که محتوای سایت خوب باید به خوبی بهینه و به روز باشد. ناگفته نماند که محتوا تنها به معنای نوشتن نیست، بلکه علاوه بر متن، فایل های صوتی، تصویری، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و … را نیز شامل می شود.

ظاهر یک وب سایت خوب

وقتی شخصی وارد سایت شما می شود اولین چیزی که توجه او را به خود جلب می کند ظاهر سایت شماست. افراد کمی هستند که فقط به محتوا اهمیت می دهند و بعد از محتوا به سراغ ظاهر می روند، خیلی کم هستند.

سایت باید دارای هماهنگی در رنگ ها و عنوان خوانا و دسترسی آسان به تمامی مطالب و یک سری گرافیک باشد. استفاده از فونت های مناسب و عدم استفاده از تعداد زیاد فونت های نامرتبط تاثیر بسزایی در ظاهر سایت دارد. رنگ های کم کنتراست به عنوان پس زمینه برای سایت توصیه می شود. وجود تصاویر کوچک و جذاب می تواند باعث افزایش زمان مخاطب در سایت شود و از این نظر بسیار حائز اهمیت است. همچنین لوگوی شما نشان دهنده سایت شماست. سایت بدون لوگو معنایی ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانه ای از سایت شما در همه جا خواهد بود و زمانی که بازدیدکننده ای لوگوی شما را در سایت دیگری ببیند همیشه سایت شما را به یاد می آورد. لوگوی طراحی شده برای شما باید معنای خاصی مرتبط با موضوع سایت شما داشته باشد.

به طور کلی وجود گرافیک مناسب در سایت از دیگر ویژگی های یک سایت خوب محسوب می شود. در گرافیک سایت نباید از رنگ های زشت یا شلوغ استفاده کنید. رتبه پس زمینه باید در تضاد کامل با رنگ متن باشد. بهتر است فقط از ۳ رنگ اصلی در گرافیک سایت استفاده کنید.

همچنین باید بدانید که وب سایت هایی که به خوبی طراحی نشده اند دارای مشکلاتی مانند:

  • نداشتن معیار برای سایت گوگل فرندلی
  • نرخ خروج بالای کاربران
  • مدت زمان بسیار کوتاه کاربران در سایت
  • عدم مراجعه کاربران به صفحات مختلف سایت
  • و…

بهینه سازی و سئو خوب برای یک سایت

دیجیتال مارکتینگ در کرج

در مورد سئو صحبت های زیادی شده است. محتوای سایت باید در مورد موضوع خاصی باشد و در بازه زمانی مشخصی به روز شود در غیر این صورت مشتریان خود را از دست می دهد. از روش های فریبنده برای سئو استفاده نکنید!

توصیه ما به شما این است که از سه راه طلایی معروف سئو استفاده کنید: رعایت اصول کدنویسی، تولید محتوای مفید و تبادل لینک.

در بهینه سازی سایت از موارد زیر اجتناب کنید:

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  •    لینک های خراب
  • مطالب کپی
  • محتوای تکراری

حجم صفحه اول سایت

امروزه شاهد رشد روزافزون حجم صفحات وب هستیم. با افزایش کیفیت محتوای ارائه شده، میانگین حجم صفحات وب هر سال افزایش می یابد. همانطور که احتمالا می دانید یک سایت خوب باید در کمتر از سه ثانیه با سرعت اینترنت پرسرعت ۲۵۶ بارگذاری شود. با افزایش زمان آسیب آن مورد توجه بازدیدکنندگانی قرار می گیرد که با اینترنت معمولی وارد سایت شما می شوند، با این حساب طراحی سایت خوب باید تا حد امکان ساده و سبک انجام شود. در مورد گرافیک سایت باید بگویم که استفاده از فایل های فلش و تصاویر گرافیکی حجیم به هیچ وجه توصیه نمی شود. همچنین برای محصولات باید عبارات کوتاه مشخص و با محتوای کم و مفید در نظر گرفته شود و به خریداران این فرصت داده شود تا با فشردن دکمه منو روی آنها توضیحات و گرافیک بیشتری دریافت کنند. گوگل همچنین توجه ویژه ای به سایت های پرسرعت دارد. از این لینک می توانید سرعت سایت خود را مشاهده کنید.

با استفاده از ابزار رایگان زیر می توانید حجم صفحات سایت خود را بررسی کنید.

  • GTmetrix
  • Google PageSpeed Insights
  • YSlow
  • Pingdom

ویژگی های مورد نیاز برای یک سایت خوب

یک طراحی سایت خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ به طور کلی اخبار خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظرسنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات آب و هوا یا ایام اسلامی، بازی های آنلاین، جستجو و سایر امکانات به مخاطب این امکان را می دهد که زمان بیشتری را برای تعامل با سایت صرف کند. . همچنین توجه داشته باشید که تبلیغات در اندازه کافی و به دور از اختلال بصری باشد.

دامنه خوب برای یک سایت

البته، یک دامنه خوب بهترین راه برای به خاطر سپردن است. ناگفته نماند که دامنه یک سایت توسط کاربر که موضوع سایت را نیز به خاطر می آورد به خاطر می آورد. همچنین یک موضوع مهم در سئو، ارتباط آدرس با محتوا است. هیچ آدرسی را نمی توانید پیدا کنید که یک شماره در آن باشد و موضوعی داشته باشد

ج ارتباط با محتوا. سعی کنید دامنه ای با متن ساده انتخاب کنید. همچنین نامی که انتخاب می کنید نباید چند تلفظ داشته باشد.

هنگام انتخاب یک دامنه خوب به این موارد توجه کنید:

  • نام دامنه شما باید بتواند در بازار گسترش یابد. و دارای نوعی قابلیت برندسازی هستند.
  • اگر محصولات شما برای فروش در ایران در نظر گرفته شده است از دامنه ir استفاده کنید.
  • اگر محصولات بین المللی دارید، از دامنه .com استفاده کنید.

جهت مشاوره و سفارش طراحی وب سایت شما کلیک کنید

اهمیت ارتباط با کاربران در یک سایت

این یکی از اصول نسل دوم وب یا وب ۲.۰، تعامل با کاربر و احترام به او است. ارزش گذاری نظرات کاربران و نمایش آن ها در بخش های مختلف سایت، پاسخگویی و پیگیری درخواست های مخاطبین، تبدیل اعضای سایت به یک جامعه مجازی و بسیاری موارد دیگر که در وب سایت های نسل جدید قابل مشاهده است. هر چند وقت یکبار نظرات کاربران در مورد سایت یا موضوعات دیگر سوال می کند و بر اساس همان نظرسنجی پستی می نویسد و یک بررسی کلی انجام می دهد، حتی سعی کنید چند نظر را به طور خاص در پست خود نام ببرید و در این مورد آنها را بررسی کنید. خواهد فهمید که شما واقعاً برای او و نظر او ارزش قائل هستید و در نتیجه یک بازدیدکننده دائمی خواهید داشت.

در نظرات کاربران سایت سعی کنید به این سوالات کاربران خود سریع پاسخ دهید:

  • چیست و چرا؟
  • چقدر است؟
  • کیفیتش چطوره؟
  • چگونه می توانم آن را بخرم؟
  • راه های ارتباطی چیست؟
  • همچنین بخش سوالات متداول سایت خود را جدی بگیرید.

از دل کاربر بنویس

تا حد امکان درباره محتوا و شکل نوشتار بیاموزید. وقتی شروع به نوشتن می کنید باید از جایی شروع کنید که من که اولین بار است اسم پست شما را می شنوم بفهمم موضوع چیست و در آخر دوستی که قبلاً نام موضوع را شنیده است و حتی تخصص او در همین مورد هست نیز از سایت شما راضی است.

حریم خصوصی اطلاعات خریدار

حفاظت از حریم خصوصی کاربران در دنیای وب امروزی بسیار مهم است. سعی کنید به او اطمینان دهید که از این اطلاعات به طور نامناسب استفاده نخواهید کرد. هنگام خرید الکترونیکی، حفظ اطلاعات خریدار از جمله آدرس پستی، شماره تلفن، آدرس ایمیل و اطلاعات مالی مشتری الزامی است. به طور کلی ترس از درز این اطلاعات یکی از عوامل جلوگیری از رشد فروش الکترونیکی است.

پشتیبانی و مراقبت فنی سایت

سعی کنید همیشه خود را در کنار مخاطبان خود ببینید. در حال حاضر خریداران الکترونیکی خدمات پشتیبانی فنی کمتری دارند و در این بخش سایت هایی که تجربه، توانمندی و پرسنل خود را به خوبی به نمایش بگذارند و در عین حال خط مشی های خدمات فنی خود را برای مشتریان ارسال کنند موفق تر خواهند بود. داشته است

سازگاری کامل و خوب با موبایل و تبلت

طراحی وب سایت در کرج

در طراحی سایت به این نکته توجه داشته باشید که گوشی های هوشمند و تبلت ها سهم زیادی در ترافیک وب دارند و از آنجایی که قیمت گوشی های موبایل مدام ارزان می شود، تعداد افرادی که از این دستگاه ها استفاده می کنند در حال افزایش است. در حال حاضر ۷۰ درصد از کارها در عرض یک ساعت از طریق سایت هایی که برای موبایل طراحی شده اند انجام می شود

ساختار نقشه سایت و طبقه بندی منطقی و منسجم

نقشه سایت به شما این امکان را می دهد که یک فایل متنی در میان فایل های دیگر در حساب کاربری خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از تمام صفحات وب سایت شما مطلع شوند. توصیه می شود تمامی بخش های سایت در زیر شاخه ها طبقه بندی و مرتب شوند. شفاف بودن خط مشی کلی سایت و همچنین هدف گذاری صحیح برای توسعه نقشه سایت منطقی ضروری است.

تدوین نقشه سایت همانند نقشه یک ساختمان اولین مرحله طراحی و پیاده سازی سایت است و با یک نقشه سلسله مراتبی و مشخص کار طراحی و برنامه نویسی سیستم مدیریت سایت بسیار آسان می شود.

بخش های اصلی سایت باید از تمام صفحات سایت و از طریق منوی اصلی قابل دسترسی باشد. و محل محتوای نوارهای کناری در نقشه مشخص باشد.

رفع نیازهای بازدیدکنندگان

بهینه سازی سایت با توجه به بازدیدکنندگان بسیار مهم است. اشتباه دیگری که بسیاری از طراحان با تجربه مرتکب می شوند عدم تطابق سایت با میانگین قابلیت های مخاطبان است. مسئله ای که تنها با استفاده از تجربیات و نتایج آماردانان و تحلیل آنها به دست می آید. به عنوان مثال رزولوشن مانیتور، متوسط سرعت اینترنت، مرورگرها و نسخه های استفاده شده مواردی هستند که می توانید با دقت وب سایتی مناسب برای کاربران خود داشته باشید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی