سئوکار کیست ؟ مهم ترین وظایف سئوکار

خانه    بلاگ      سئوکار کیست ؟ مهم ترین وظایف سئوکار
سئوکار کیست

اگر مدیر یک کسب و کار اینترنتی هستید و می خواهید موفق باشید، حتما باید با یک متخصص سئو کار کنید. هدف شما از کار با سئو این است که مطمئن شوید سایت شما برای موتور جستجو و کاربر پسند و بهینه سازی شده برای افزایش سودآوری کسب و کار است. رتبه بندی بالا در نتایج گوگل سخت است، زیرا الگوریتم های گوگل لیستی از نتایج را که همیشه در حال تغییر هستند غربال می کنند تا بهترین نتایج را برای نمایش کاربران خود پیدا کنند.

زمانی که مسئولیت بهینه سازی سایت خود را به متخصصان سئو می سپارید، افرادی با تخصص ها و رشته های شغلی مختلف روی سایت و سایت شما کار می کنند. در واقع حاصل فعالیت یک تیم است. برخی از این فعالیت ها توسط افراد کمتر و با تجمیع وظایف شغلی انجام می شود. با ما در این مقاله از مجله رسام پلاس همراه باشید تا به شما بگوییم سئو چیست و چه نوع افراد و متخصصانی برای سئو نیاز دارید.

برخی از شرح وظایف یک سئو کار عبارتند از:

تحلیلگر سئو

یک تحلیلگر سئو در درجه اول مسئول حفظ موفقیت و مرتبط بودن وب سایت یک شرکت است. هدف از کار تحلیلگر این است که مطمئن شود وب سایت برای کاربران مفید است تا بتوانید به راحتی رتبه های برتر را در نتایج جستجو کسب کنید. موفقیت تحلیل هایی که برای بهبود سئو سایت انجام می شود با توابع مربوط به آن سنجیده می شود.

استراتژیست سئو

یک استراتژیست سئو مسئول توسعه کلی سئو برای یک تجارت آنلاین است. او باید استراتژی های بازاریابی و استفاده از وب سایت را در نظر بگیرد و یک استراتژی سئو برای دستیابی به اهداف کلیدی و دستیابی به مخاطبان هدف تنظیم کند. استراتژیست های سئو باید در تحقیق کلمات کلیدی مناسب برای هر پروژه ماهر باشند و همیشه از روند جستجو و تغییر الگوریتم های موتورهای جستجو آگاه باشند.

متخصص سئو

متخصص سئو سایت را (توسط موتورهای جستجو) شناسایی می کند و کلمات کلیدی و عبارات جستجوی مرتبط را اضافه می کند تا صفحات وب سایت در رتبه های بالاتری در نتایج جستجوی گوگل و موتورهای جستجوی مشابه ظاهر شوند. متخصصان یکی از رایج ترین عناوین شغلی هستند و می توانند برای کارآموزان، فریلنسرها و کارمندان آژانس بازاریابی دیجیتال استفاده شوند. یک متخصص سئو معمولی عضو یک تیم دیجیتال اختصاصی و یک کارمند انحصاری است. بنابراین متخصصان سئو می توانند نقشی بسیار کلی داشته باشند که تمامی حوزه های سئو را پوشش دهد. متخصص سئو نیز می تواند نقش اصلی را داشته باشد. برخی از شرکت ها نیز نقش های متخصص ارشد سئو را به این فرد پیشنهاد می کنند.

مقاله پیشنهادی :سئو منفی یا Negative Seo چیست؟

مشاور سئو

مشاوران سئو برای کمک به سازمان‌ها برای بهبود تلاش‌های سئو و توسعه استراتژی‌ها، مشاوره و راهنمایی‌های تخصصی ارائه می‌کنند. آنها وب سایت و عملکرد فعلی سازمان را تجزیه و تحلیل می کنند، فرصت ها را شناسایی می کنند و گام های بعدی را برای کمک به بهبود عملکرد توصیه می کنند. آن‌ها می‌توانند کارهایی را برای بهبود وب‌سایت‌ها و عملکرد موجود انجام دهند، و همچنین می‌توانند توصیه‌هایی را برای ارائه‌دهندگان محتوا ارائه دهند تا سازمان‌ها را در جهت درست با بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌های کپی‌نویسی هدایت کنند.

در برخی موارد، مشاوران سئو طراحی مجدد وب سایت و حضور آنلاین را توصیه می کنند. مشاور سئو یک نقش همه کاره است که می تواند تاثیر زیادی بر فروش و برندسازی یک کسب و کار آنلاین داشته باشد.

استراتژیست سئو

مدیران حساب SEO بر استراتژی و عملیات برای چندین حساب نظارت می کنند. مدیران اکانت سئو باید از مهارت های سئو و فنی بالا و خوبی برخوردار باشند و در عین حال از مهارت های اعضای تیم به بهترین نحو استفاده کنند. آنها باید خدمات قوی و باکیفیت را در حین کار به ارائه دهندگان ارائه دهند. مدیر اکانت سئو یک مشتری مشترک و تیم فنی است، بنابراین باید بر مهارت های نرم تسلط داشته باشد و همچنین در برقراری ارتباط با مشتری و تیم فنی خوب باشد.

این نقش بیشتر توسط آژانس های بازاریابی سئو درخواست می شود. کار در آژانس به جای کار از راه دور از خانه به شما این فرصت را می دهد که پروژه های مختلفی را انجام دهید و روش ها و تکنیک های سئو را برای صنایع، شرکت ها و انواع محتوا بیاموزید.

اگر در زمینه فروش، ارتباط با مشتری و یا مدیریت اکانت فعالیت می کنید و می خواهید وارد حوزه سئو شوید، اکانت منیجر می تواند محل خوبی برای شروع کار شما باشد. خدمات را می توان مانند هر محصول یا خدمات دیگری فروخت، بنابراین قابلیت ها کاملاً قابل انتقال هستند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسام پلاس، ارائه دهنده انواع خدمات سئو سایت در کرج

مدیر سئو

مدیر سئو فردی است که نقش بسیار مهمی در سئو دارد و تلاش های سایت را رهبری می کند. مدیر SEO بر تحقیقات SEO و شناسایی کلمات کلیدی نظارت می کند تا به تیم بازاریابی دیجیتال در اجرای کمپین های وب سایت و بهینه سازی صفحات رسانه های اجتماعی شرکت و سایر محتوای منتشر شده به صورت آنلاین کمک کند. مدیر سئو ممکن است بر محتوای کارکنان سئو، نویسندگان، طراحان، دستیاران اجتماعی یا سایر نقش های توسعه نظارت کند تا اطمینان حاصل کند که همه محتوای آنلاین با استراتژی و اهداف همسو هستند. برخی از نقش های مدیر سئو این موارد را پوشش نمی دهند. زیرا بستگی به اندازه و ساختار شرکت دارد.

مدیر سئو معمولا در شرکت های بزرگی دیده می شود که جریان اصلی درآمدشان از طریق فعالیت های آنلاین تامین می شود. مانند خدمات تحویل آنلاین، شرکت های نرم افزاری یا خدمات پخش.

نویسنده محتوا

نویسندگان محتوا از SEO برای ارائه محتوا به کارفرما یا مشتری خود استفاده می کنند. محتوایی که بر اساس اصول سئو و منحصر به فرد نوشته شده است به سایت ها کمک می کند تا در بالای نتایج جستجوی گیرنده قرار گیرند. داشتن درک یا پیشینه در سئو به شما کمک می کند تا به عنوان یک نویسنده یا ویراستار موفق شوید. کاربران یا ویراستاران مطمئن می شوند که مقالات و عناوین حاوی کلمات کلیدی مناسب برای بهبود وبلاگ، صفحه وب سایت یا مقاله هستند.

لینک سازی

لینک سازها در واقع متخصصین سئو هستند که بر روی ساخت بک لینک تمرکز می کنند. آنها با یافتن سایت های مفید و پست های با کیفیتی که می توانند به صفحه شما لینک دهند، ترافیک صفحه شما را افزایش می دهند.

سازنده‌های لینک با سایت‌های دیگر کار می‌کنند و از طریق روش‌های مختلف، از جمله ایجاد کمپین‌های ایمیل، تماس با فهرست‌های منابع یا مقالات، شبکه‌سازی با وبلاگ‌نویسان و صاحبان سایت‌های با نفوذ، ارسال محتوا در انجمن‌ها و ساختن گزارش‌های تبلیغاتی، بک لینک می‌سازند.

مقاله پیشنهادی :بک لینک چیست و چگونه بک لینک قوی بسازیم؟

انتشار گزارش آگهی(رپورتاژ)

یکی از بهترین راه ها برای دریافت بک لینک و جذب مخاطب از خارج از سایت، خرید ریپورت است. رپورتاژ آگهی یک گزارش، خبر یا محتوای متنی مفید و آموزنده است که در قالب تبلیغات متنی در سایت های پربازدید منتشر می شود و کاربران این سایت ها را از طریق بک لینک به سایت شما فرا می خواند. ایجاد و انتشار این نوع محتوا یکی از وظایف یک سئوکار حرفه ای است.

رپورتاژ آگهی و بک لینک های بدست آمده از این طریق تاثیر بسزایی در افزایش بازدیدکنندگان سایت دارد. در واقع تهیه و انتشار گزارش روشی کاربردی برای افزایش مخاطب در کوتاه مدت است. رپورتاژ می تواند بر روی یک محصول، یک خدمت، محیط عمومی کسب و کار یا اخبار مربوط به فعالیت های یک کسب و کار آنلاین متمرکز شود.

سئو سایت در کرج ، جهت دریافت مشاوره تماس بگیرید .

برخی از مزایای رپورتاژ آگهی عبارتند از:

  • جهانی بودن: گزارش ها را می توان در طیف وسیعی از رسانه های آنلاین و آفلاین منتشر کرد.
  • ارائه بازدیدکنندگان بیشتر: کانال های زیادی برای انتشار گزارش ها وجود دارد. بنابراین می توانید بازدیدکنندگان زیادی را از سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف جذب کنید.
  • مناسب برای انواع مشاغل: کسب و کارهای مختلف در هر مقیاسی می توانند از رپورتاژ آگهی استفاده کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.
  • کمک به برندسازی: گزارش دهی عاملی موثر در معرفی برند و افزایش اعتبار برند است.
  • هزینه معقول: انتشار گزارش های تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روش های تبلیغاتی هزینه کمتری دارد.
  • بهبود سئو: گزارش دهی روش خوبی برای دریافت بک لینک و بهبود سئوی خارجی سایت است.

متخصص سئو کیست؟

ارزش بهینه سازی موتور جستجو در طول سال ها افزایش یافته است. این روزها کسب و کارهای اینترنتی پول زیادی به متخصصان سئو می پردازند تا نتایج جستجوی بهتری نسبت به رقبای خود کسب کنند و کاربران بیشتری را به سایت خود سوق دهند.

نحوه هدایت ترافیک اینترنت به وب سایت یک شرکت مهارت کلیدی است که متخصصان سئو انجام می دهند. تسلط بر مهارت های سئو می تواند مهارت های ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که به شما در موفقیت در مشاغل مختلف کمک می کند. در ادامه تعدادی از مهم ترین مهارت های مورد نیاز یک سئو سایت را به شما معرفی می کنیم.

ابزارها و مهارت های مورد نیاز یک سئو چیست؟

  • تسلط بر قوانین سئو.
  • آشنایی با بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی کلیکی (PPC) در موتورهای جستجوگر گوگل، یاهو و بینگ.
  • درک کامل از بازاریابی عملکرد، تبدیل و جذب مشتری آنلاین.
  • آشنایی با ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت، به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس، NetInsight، Omniture، Web Trends.
  • امکان ایجاد گزارش با استفاده از ابزارهای تحلیل سئو.
  • آشنایی با آزمون های A/B و آزمون های چند متغیره.
  • آشنایی با توسعه و محدودیت های HTML، CSS و جاوا اسکریپت.
  • آشنایی با فاکتورهای رتبه بندی و الگوریتم های موتورهای جستجو.
  • آشنایی با آخرین روندها و بهترین شیوه ها در SEO و
  • تهیه و انتشار گزارش آگهی.
  • توانایی ساخت لینک.

چک لیست وظایف سئو ۲۰۲۳

  • برنامه ریزی، توسعه و اجرای استراتژی های موفق سئو.
  • مدیریت تیمی از متخصصان سئو.
  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی را برای هدایت تیم های محتوا .
  • بررسی مسائل فنی سئو و رفع مشکلات آنها.
  • بهینه سازی محتوای وب سایت، صفحات فرود و کپی رایتینگ.
  • انجام سئو خارجی و روش های سئو داخلی (مثلا لینک بیلدینگ)
  • نظارت بر تغییر مسیرها، نرخ کلیک، نرخ پرش و سایر KPIها.
  • جمع آوری داده ها و گزارش در مورد ترافیک، رتبه بندی و سایر جنبه های
  • ایجاد یکپارچگی بین جریان سئو و گرایش های بازاریابی.
  • نقاط مشترک و کار تیمی با توسعه دهندگان وب و بازاریابان

سئو تکنیکال چیست و مهم ترین موارد در سئو تکنیکال

نکات مهم لینک بیلدینگ یکی از مهمترین وظایف سئو

لینک بیلدینگ مجموعه ای از فعالیت هاست که باعث افزایش تعداد و کیفیت ورودی و افزایش ارتباط بین صفحات سایت می شود. لینک بیلدینگ هم به سئو داخلی و هم سئوی خارجی مرتبط است. به عنوان مثال در زمینه سئو خارجی، انجام فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند: لینکدین، توییتر، فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام باعث بهینه سازی سایت می شود. برخی از اقدامات و نکات مهم در لینک سازی داخلی به شرح زیر است:

  • لینک دادن مهم ترین مطالب به صفحه اصلی سایت .
  • توجه به تعداد محتوای با کیفیت برای افزایش لینک و بازدید بیشتر
  • پیوند متن بهبود یافته
  • اجتناب از افراط در ساخت لینک
  • افزایش اعتبار صفحات با استفاده صحیح از لینک ها
  • ایجاد پیوندهایی که خزیدن موتورهای جستجو را بهبود می بخشد و سرعت فهرست محتوا را افزایش می دهد
  • ایجاد لینک از صفحات محبوب به صفحات دیگر
  • تمرکز بر کیفیت بر کمیت
  • ایجاد چرخه طبیعی در صفحات سایت و توزیع مناسب بازدیدها
  • ایجاد انکر تکست های مناسب
  • توجه به رنگ در برجسته کردن لینک ها
  • توجه به لینک های Nofollow و Follow

سخن آخر

سئو یک سناریوی پیچیده است که در آن تکنیک های مختلف فردی و تاکتیک های گروهی وجود دارد.همچنین سئو یکی از بهترین راه ها برای رشد کسب و کار آنلاین و کسب سودهای کلان است.

تمامی توضیحات فوق در رابطه با اهمیت سئو گفته شد. البته فکر نمی کنم کسی باشد که از ارزش و اهمیت سئو غافل باشد. به خصوص کسانی که برای کسب و کار خود سایت طراحی کرده اند و یا قصد ساخت سایت دارند، سئوی سایت را دست کم نگیرند.

اما پس از دانستن مزایای سئو برای وب سایت خود، باید به دنبال یک متخصص سئو باشید که بتواند سایت شما را از جنبه های مختلف و با توجه به دانش و اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و خارجی، تولید محتوا و … بررسی کند. ، سایت شما را بهتر و سریعتر بهبود می بخشد. اگر برای سئو وبسایتتان نیاز به یک متخصص دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید همین الان با کارشناسان  ما در رسام پلاس تماس حاصل فرمایید .

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی