تکنیک های کاربردی برای کمتر کردن نرخ پرش از سایت

خانه    بلاگ      تکنیک های کاربردی برای کمتر کردن نرخ پرش از سایت
نرخ پرش از سایت

همانطور که می دانید موضوعات مختلفی در رتبه یک وب سایت از طرف موتورهای جستجو تاثیر می گذارد. یکی از این موضوعات مهم، نرخ پرش یا bounce rate نام دارد. شما باید همیشه تلاش کنید با کمک تکنیک های کاربردی در کمتر کردن نرخ پرش از سایت خود اثرگذار باشید. در صورتی که می خواهید سریع تر با این تکنیک ها آشنا شوید ادامه مقاله را دنبال نمایید.

bounce rate چیست؟

bounce rate یا نرخ پرش از سایت، معیاری است که شما به کمک آن متوجه می شوید چه تعداد از کاربرانی که وارد وب سایت شما می شوند بدون آن که کاری انجام داده و تعاملی با وب سایت شما داشته باشند، خیلی سریع از آن خارج می شوند. در این جا تعامل داشتن به معنای کلیک بر روی منوها، لینک های داخلی و ادامه مطالب می باشد. در صورتی که کاربر هیچ یک از این کارها را در وب سایت شما انجام ندهد و از سایت شما خارج شود عمل او به معنای bounce rate تلقی می شود.

همانطور که طبق تعریف مشخص است این مسئله باعث می شود امتیاز وبسایت شما کاهش پیدا کند در نتیجه باید با اطلاع از راهکارها و تکنیک های کاربردی از بروز آن جلوگیری نمایید.

از درستی لینک سازی داخلی مطمئن شوید.

یکی از تکنیک های عملی برای آن که بتوانید نرخ پرش از سایت خود را کاهش دهید، اطمینان از درستی لینک سازی داخلی است. شما باید مطمئن باشید که کاربران به راحتی می توانند به سایر صفحات مرتبط با وبسایت شما دسترسی داشته باشند و خیلی راحت از صفحات دیگر موجود در وب سایت تان دیدن کنند. در این صورت کاربر برای ماندن در وب سایت شما ترغیب می شود. در نتیجه مدت زمان بیشتری را در آن جا خواهد ماند. توجه داشته باشید که به صفحات یا لینک شکسته شده در متن وب سایت خود ارجاع ندهید زیرا برای شما نتیجه منفی خواهد داشت.

تجربه کاربری وب سایت خود را ارتقا بدهید.

شما باید تلاش کنید کاربر یک تجربه عالی از کار با وب سایت شما داشته باشد. در این جا باید به نکات زیر توجه فرمایید.

  • کاربر باید بتواند به همه قسمت های مورد نیازش به راحتی دسترسی داشته باشد.
  • موضوع سایت باید دقیقا مرتبط به نیاز کاربر باشد و مشکلی را از او برطرف نماید.
  • متن خوانا و رسا باشد و باعث خسته شدن چشم کاربر نشود.
  • به میزان کافی صفحه خلوت باشد زیرا شلوغ شدن بیش از حد، وجود کادر های رنگی زیاد در اطراف صفحه باعث گیج شدن کاربر خواهد شد.

شما می توانید سلیقه کاربران خود را شناسایی کنید و در رابطه با موضوع مورد نظر او، پیشنهاداتی را برای ادامه مطالعه بدهید. در صورتی که محتوای تولیدی شما طبق جستجوهای انجام شده در گوگل باشد و موارد مهم سئو در آن رعایت شده باشد، نرخ پرش از سایت شما کاهش خواهد یافت.

سرعت بارگذاری سایت تان را افزایش دهید.

طبق تحقیقاتی که انجام شده است شما کمتر از ۵ ثانیه زمان دارید که اطلاعات وب سایت تان بارگذاری شود در غیر این صورت کاربر منتظر شما نخواهد ماند و خیلی سریع از سایت شا خارج شده و یک وب سایت دیگر را امتحان می کند. این مسئله باعث افزایش نرخ پرش از سایت شما می شود و در نهایت، امتیاز شما از نظر موتور جستجو کاهش می یابد. اگر این مشکل را دارید هر چه سریع تر به دنبال راهکارهایی برای افزایش سرعت سایت خود باشید.

CTA  مرتبط و هوشمندانه داشته باشید.

شما باید مرتبط با موضوعاتی که در وب سایت خود دارید، از CTA های مناسب استفاده نمایید. شما می توانید بسیار هوشمندانه کاربر را ترغیب کنید بر روی لینک های داخلی شما کلیک کند و مدت زمان بیشتری در صفحه شما بماند البته محتوای شما نیز باید جذاب و ارزشمند باشد. بررسی کنید کاربران بیشتر به کدام از قسمت از صفحه شما توجه دارند و در آن جا CTA خود را قرار دهید.

برای کاربران محتوایی با کیفیت و جذاب تولید نمایید.

شما باید در تولید محتوا به تمام جزئیات از جمله نکات نگارشی و دستوری، نوع فونت و اندازه آن ها، تیتر ها و عناوین، پاراگراف ها و … توجه داشته باشید. برای آن که محتوای جذاب و با کیفیت تولید نمایید به نکات زیر توجه فرمایید.

  • هدینگ ها و عناوین اصلی و فرعی را در اندازه های صحیح بیاورید.
  • پاراگراف ها را کوتاه کنید زیرا کاربر از خواندن مطالب یک پاراگراف طولانی خسته می شود.
  • با قرار دادن سوال هایی در متن، ذهن کاربر را به چالش بکشید.
  • در آخر، یک نتیجه گیری یا خلاصه از متن صفحه ارائه دهید.

از تصاویر و ویدئوهای بهینه شده استفاده نمایید.

همانطور که می دانید با کمک یک تصویر و یا یک ویدئوی کوتاه می توانید مفهوم چندین پاراگراف را به کاربر منتقل کنید. کاربران نیز جذب تصاویر و ویدئوهای موجود در سایت ها می شوند. تصور کنید در حال مشاهده یک صفحه از وب سایتی هستید که فقط محتوای متنی دارد. در این صورت خیلی زود خسته می شوید و از خواندن ادامه مطالب صرف نظر می کنید. پس شما در صفحات وبسایت تان این اشتباه را انجام ندهید و برای حفظ کاربران و جلب رضایت آن ها از تصاویر و ویدئوهای جذاب و با کیفیت و مرتبط با موضوع استفاده نمایید و با این کار، نرخ پرش از سایت را کاهش دهید.

مطمئن شوید سایت شما برای همه کاربران مناسب است.

شما باید اطمینان داشته باشید که همه کاربران می توانند با هر دستگاهی، وب سایت شما را ببینند و از مطالب آن استفاده نمایند. همانطور که در اطراف خود مشاهده می کنید تعداد افراد زیادی هستند که ترجیح می دهند کارهای اینترنتی خود را با گوشی همراهشان انجام دهند. در این صورت اگر وب سایت مورد نظرشان ریسپانسیو یا موبایل فرندلی نباشد، کیفیت لازم را برای مشاهده نداشته و کاربر خیلی سریع از آن صفحه خارج می شود. پس برای آن که شما دچار این مسئله نشوید حتما وبسایت تان را به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی نمایید و نرخ پرش از سایت را کاهش دهید.

در این مقاله تکنیک های کاربردی برای کمتر کردن نرخ پرش از سایت را به شما آموزش دادیم. از این لحظه به بعد با به کارگیری این تکنیک ها می توانید کاربران خود را حفظ کنید و خیلی ساده آن ها را از دست ندهید و در نهایت امتیاز خوبی از موتور جستجو به دست آورید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی