نکات مهم و اصولی در ریدیزاین (بازطراحی) سایت

خانه    بلاگ      نکات مهم و اصولی در ریدیزاین (بازطراحی) سایت
نکات مهم ریدیزاین سایت

زمانی که ویترین یک مغازه قدیمی را می بینیم، خیلی ترغیب نمی شویم که از آن جا خرید کنیم. از همین رو صاحب مغازه باید بداند که به روز بودن باعث می شود مشتریان بیشتری جذب کرده و مشتریان سابق خود را حفظ کند. داشتن وب سایت نیز همین طور است و بعد از مدتی نیاز به بازطراحی دارد. به همین دلیل می خواهیم به نکات مهم و اصولی در ریدیزاین (بازطراحی) سایت بپردازیم تا با رعایت آن ها بتوانید تغییر و تحولی در کار خود ایجاد نمایید.

منظور از ریدیزاین یا بازطراحی سایت چیست؟

یک مغازه دار خوب سعی می کند مدتی یکبار دکوراسیون محل کار خود را تغییر دهد و آن را برای مشتریان خود جذاب کند. این دقیقا کاری است که در ریدیزاین سایت اتفاق می افتد. به عبارت دیگر در بازطراحی یا ریدیزاین سایت، وب سایت به صورت کلی تغییر نمی کند و آدرس و دامین آن همان قبلی است اما تغییراتی در  ظاهر آن انجام می شود و با کمک آخرین تغییرات روز دنیا، جذابیتی به آن داده می شود.

یک سایت چه زمانی به بازطراحی نیاز دارد؟

  • اگر سایت شما از لحاظ ظاهر، رنگ بندی، قالب، محتوا و … قدیمی شده است و جذابیت روزهای اول را ندارد نیاز به ریدیزاین یا بازطراحی دارد. با این کار می توانید پیامی که می خواهید به دیگران برسانید زیرا با داشتن قالب و طراحی مناسب از محبوبیت خوبی در بین کاربران برخوردار خواهید شد و به مرور زمان برندسازی شما پیشرفت بیشتری خواهد کرد.
  • همانطور که می دانید بیشتر کاربران از تلفن همراه برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می کنند. در صورتی که وب سایت شما موبایل فرندلی یا ریسپانسیو نباشد جمع زیادی از کاربران خود را از دست می دهید. به همین دلیل در صورتی که سایت شما این ویژگی خیلی مهم را ندارد، باید آن را ریدیزاین کنید.
  • در صورتی که از ابتدا به فکر تجربه و رابط کاربری وب سایت خود نبودید، اکنون باید دوباره سایت تان را بازطراحی کنید. زیرا همانطور که می دانید کاربر باید بتواند تجربه خوبی از کار با وب سایت شما به دست بیاورد و خیلی راحت به تمامی قسمت های آن دسترسی داشته باشد. در غیر این صورت وب سایت رقیب شما را انتخاب خواهد کرد. به همین دلیل در صورتی که وبسایت شما از UI و UX خوبی برخوردار نیست باید به فکر ریدیزاین آن باشید.
  • مدتی یکبار گوگل آپدیت های جدیدی را ارائه می دهد و شما را ملزم به اجرای آن ها می کند. در چنین مواقعی که فناوری قبلی منسوخ شده است و از طرف گوگل قابل قبول نیست باید به فکر بازطراحی سایت باشید. اما در صورتی که نیاز و اجباری به این کار نیست، فقط صرف وقت و انرژی برای شما خواهد داشت.
  • زمان هایی که می خواهید سایت خود را بهبود ببخشید و به سئوسایت توجه بیشتری داشته باشید نیز باید وب سایت خود را ریدیزاین کنید. اگر کد نویسی ها اشتباه است، صفحاتی مسدود شده اند، سرعت بارگذاری سایت کم است، لینک های اشتباهی در صفحات وجود دارد و … شما به بازطراحی سایت نیاز دارید و برای ارتقا عملکرد سایت و سئو آن، باید هر چه سریع تر این مشکلات را برطرف کنید.
  • زمانی که می خواهید محصولات و خدمات جدید خود را به مشتریان معرفی نمایید نیاز به ایجاد تغییراتی در وبسایت دارید. در این صورت هم باید وبسایت خود را ریدیزاین کنید.

۵ نکته مهم در ریدیزاین یا بازطراحی سایت

اکنون که فکر می کنید وبسایت شما نیاز به بازطراحی دارد باید به نکات مهم و اصولی در این زمینه توجه داشته باشید. در ادامه به ۵ مورد از مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

سایتی که برای یک شرکت یا کسب و کار است نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف بازاریابی آن دارد. به همین دلیل قبل از آن که شروع به ریدیزاین سایت خود کنید ابتدا باید هدف خود را از این کار مشخص کنید و همه عوامل ضروری که در بازطراحی سایت باید اجرا کنید را تعیین نمایید. در این صورت مطمئن می شوید عنصری از قلم نمی افتد و همه فاکتورها را رعایت کرده اید.

۲- صفحات وبسایت را تحلیل و بررسی نمایید.

بهتر است قبل از شروع به بازطراحی، صفحات مختلف وب سایت خود را تحلیل و بررسی نمایید. در این جا شما باید متوجه شوید کدام صفحات کاربران بیشتری را جلب کرده و کدام یک را تبدیل به مشتری کرده است. نقاط ضعف و نقاط قوت همه صفحات را یادداشت کنید. در این صورت صفحاتی که ترافیک بالایی دارند اما نرخ تبدیل مشتری آن ها کم است، با کمک بازطراحی و ریدیزاین می توانید وضعیت آن ها را بهبود ببخشید.

۳- رفتار مشتریان را بررسی کنید.

با کمک تحلیل کمی و کیفی که بر روی صفحات مختلف سایت تان انجام می دهید می توانید به رفتار و سلیقه مشتریان پی ببرید. برخی از کاربران به منظور کسب اطلاعات به وب سایت شما می آیند و برخی دیگر قصد خرید از شما را دارند. اگر شما بدانید آن ها چه خواسته و نیازی دارند می توانید راحت تر نیاز آن ها را برطرف نمایید.

با کمک بازطراحی می توانید اشکالات سایت خود را برطرف نمایید و بر اساس نیاز کاربر عمل کنید.

 ۴- از ابزار های گوگل استفاده کنید.

با کمک ابزار هایی که گوگل دارد مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل دیتا استودیو می توانید بررسی های لازم را درباره وبسایت خود انجام دهید و خیلی سریع و راحت به نقاط ضعف سایت پی ببرید. در این صورت در ریدیزاین سایت می توانید آن ها را برطرف نمایید.

۵- به تجربه و رابط کاربری سایت توجه کنید.

همانطور که در بالا هم گفتیم در صورتی که قبلا به تجربه و رابط کاربری سایت خود توجه ویژه ای نداشتید در بازطراحی آن باید به این نکته توجه کنید. کاربر باید بتواند به راحتی به تمامی قسمت های سایت شما دسترسی داشته باشد و تجربه خوبی از کار با وب سایت تان به دست آورد. با رعایت این نکات می توانید کاربران بیشتری جلب کرده و مشتریان خود را حفظ نمایید.

اکنون که به تمامی نکات لازم توجه کردید نوبت آن است که دست به کار شوید و همه فاکتورها را در ریدیزاین یا بازطراحی سایت خود رعایت نمایید. امیدواریم با اعمال این تغییرات به اهداف خود دست پیدا کنید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی