روش های کسب درآمد از یوتیوب

خانه    بلاگ      روش های کسب درآمد از یوتیوب

یکی از پربازدید ترین و پر مخاطب ترین پلتفرم های ویدیویی دنیا، یوتیوب You Tube است.

روزانه میلیاردها نفر از یوتیوب استفاده می کنند، چرا که علاوه بر محتوای آموزشی، سرگرم کننده، اطلاع رسانی و اجتماعی ،یک منبع کسب درآمد بزرگ از اینترنت است.

اما شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که چگونه می توان از یوتیوب کسب درآمد کرد؟

یوتیوب چیست؟

شما قبل از استخدام در هر شرکت و سازمانی حتما درمورد آن شرکت تحقیق می کنید، پس قبل از هرچیزی باید به این سوال پاسخ دهیم که یوتیوب چیست؟

از سال ۲۰۰۵ یک راه ساده برای مردم کل دنیا به منظور آپلود ویدیوهایشان در فضای مجازی بصورت رایگان ایجاد شد، یوتیوب سایتی بود که در آن سال این امکان را برای همه مردم فراهم کرد.

همه ما بارها در طی گشت و گذارمان در گوگل با سایت یوتیوب مواجه شده ایم، در حقیقت یوتیوب بعد از گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا محسوب می شود، با توجه به این که صاحب و بنیانگذار یوتیوب و گوگل یک نفر است، این سایت بیش از ۱ میلیارد کاربر ثابت دارد که در هر دقیقه بالای ۵۰۰ ساعت ویدیو در آن آپلود می کنند.

تنوع موضوع های ویدیوهای آپلود شده در این پلتفرم، به گونه ای است که شما راجع به هر موضوعی می توانید در این پلتفرم ویدیو تماشا کنید و یا حتی خودتان آپلود کنید.

کاربران پلتفرم یوتیوب، می توانند از نقد نظریه دانشمندان بزرگ گرفته تا شیرین زبانی فرزندانشان را می توانند بصورت عمومی Public  یا شخصیPrivate  در کانال یوتیوب خود آپلود کنند؛ و حتی در شبکه های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارند.

اما در پایان این مطلب می خواهیم به روش های کسب درآمد از یوتیوب بپردازیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

 

اولین قدم برای کسب درآمد از یوتیوب

اگر می خواهید صاحب درآمد دلاری از یوتیوب شوید، اولین قدم راه اندازی کانال یوتیوب است.

راه اندازی کانال یوتیوب، به این معناست که یوتیوب اجازه دارد تا در ابتدای ویدیوهای شما تبلیغات کلیکی خودش را نمایش دهد.

راه اندازی کانال یوتیوب

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که، چگونه یک کانال یوتیوب راه اندازی کنیم؟

به این منظور، به قسمت تنظیمات کانال یوتیوب خود رفته و گزینه My Channel را انتخاب کنید، پس از آن گزینه Customize  Channel  را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید، گزینه View additional features  را انتخاب کنید.

در صفحه بعدی نیز در قسمت Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید.

حالا شما یک منبع درآمد دلاری دارید که می توانید به راحتی از آن کسب درآمد کنید.

آیا هر کانالی موجب کسب درآمد از یوتیوب می شود؟

قطعا خیر! کانال شما باید واجد شرایط کسب درآمد شود. کسب درآمد از یوتیوب زمانی اتفاق می افتد که شما حداقل ۱۰۰۰ نفر دنبال کننده یا Subscribe داشته باشید، و همچنین You Tube Partner Program  کانال شما ۴۰۰۰ ساعت ویدیو در کانال شما باشد.

اگر خودتان تولید کننده محتوا هستید، می توانید برای افزایش مشترکان کانال خود و افزایش مدت زمان بازدید از ویدیوهای بارگذاری شده در  کانال خود، در ابتدای ویدیو مشترکان خود بخواهید با کلیک روی دکمه قرمز رنگ، مشترک کانال شما شوند و پس از آن با کلیک روی آیکون زنگوله در کنار این دکمه، Subscribe  از ویدیوهای جدید شما مطلع شوند و آن ها را تماشا کنند.

اگر ویدیو شما فاقد گوینده است، می توانید با یک زیرنویس به همراه یک طرح گرافیکی جذاب، مشترکان خود را به انجام این کار تشویق کنید.

چگونه در ایران می تواند از یوتیوب کسب درآمد کرد؟

تحریم های اعمال شده علیه کشور عزیزمان ایران، کسب درآمد از یوتیوب را با کمی دشواری رو به رو کرده است. برا اینکه بتوانید پولتان را از یوتیوب بگیرید باید حساب گوگل ادنسنس داشته باشید، که در ایران امکان پذیر نیست، بنابراین دو راه برای گرفتن پولتان از یوتیوب دارید:

۱_ کمک گرفتن از دوست و آشنایی خارج از ایران:

اگر دوست و آشنایی در خارج از ایران دارید می توانید، با نام و اطلاعات آن شخص اکانت گوگل ادسنس بسازید. کد فعالسازی به آدرس آن شخص ارسال می شودکه می توانید از اکانت گوگل ادسنس تان را فعال کنید.

۲_ شرکت های واسطه:

برخی شرکت ها برای شما حساب گوگل ادسنس می سازند و خودشان درآمد دلاری شما از یوتیوب را به ریال تبدیل می کنند. البته که به هر شرکتی نمی توان اعتماد کرد! پس اگر راه دوم را انتخاب کردید حتما تحقیق و بررسی کافی انجام دهید.

پس از ساخت اکانت گوگل ادسنس وارد یوتیوب استودیو شوید و همانطور که قبلا توضیح دادیم وارد قسمت Monetization شوید و آن را به کانال یوتیوب خود اضافه کنید.

بین تاریخ ۱۰ام تا ۱۴ام ماه میلادی می توانید درآمد نهایی خود را از گوگل ادسنس ببینید، این درحالی است که پرداخت آن بین بازه ۲۱ تا ۲۴ هر ماه انجام می شود، درآمد شما زمانی به حسابتان واریز می شود که به حداقل خودش یعنی ۱۰۰۰ دلار برسد.

راه های کسب درآمد از یوتیوب

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که فکر می کنید کسب درآمد از یوتیوب فقط در پخش تبلیغاتی است که در هنگام پخش ویدیو مشاهده می کنید، باید بگویم سخت در اشتباه هستید!

دم دست ترین و راحت ترین نوع کسب درآمد از یوتیوب پول درآوردن از بازدید آگهی تبلیغاتی است.

به طور کلی هر یک دقیقه می توانید روی ویدیو خود تبلیغات بگذارید، البته این به معنای آن نیست که یوتیوب همه این تبلیغات را به کاربرها نمایش می دهد، پس حواستان باشد که زیادی روی نکنید! چراکه این موضوع کاملا بستگی به تشخیص یوتیوب و تجربه کاربری دارد.

۴۵% از درآمد حاصل از تبلیغات سهم یوتیوب است و ۵۵% سهم شماست.

کسب درآمد از یوتیوب با فروش محصولات نیز امکان پذیر است، اگر محصول جذابی مانند بدلیجات خاص درست می کنید می توانید در کانال یوتیوب خود یک قفسه داشته باشید و محصولاتتان را در معرض دید عموم مردم قرار دهید.

کافیست یک لندینگ پیج بسازید، قفسه کالای یوتیوب پارتنر را از بخش Monetization فعال کنید و در ویدیوها محصولاتتان را تبلیغ کنید تا فالوورها از یوتیوب به سمت سبد خرید محصولات شما هدایت می شوند.

از دیگر روش های کسب درآمد، گرفتن حق عضویت از سابسکرایبر ها است، شما می توانید در ازای گرفتن حق عضویت، مزایا و امکانات خاصی را در اختیار فالورها یا همان Subscriber ها قرار دهید.

حتما برایتان سوال پیش می آید چه مزایایی؟

می توانید محتوای ویژه ای برای سابسکرایبرهای این بخش در نظر بگیرید! یوتیوبرها معمولا ویدیو مربوط به پشت صحنه یا حتی زندگی شخصی خود را در دسترس کابرانی که حق عضویت دارند می گذارند، این ها بخشی از محتوایی است که می توان در اختیار کاربران ویژه خود قرار دهید.

مبلغ حق عضویت کانال یوتیوب ماهانه ۴.۹۹  دلار است، که می توانید در چند سطح مختلف برای سابسکرایبرهای خود تعریف کنید و بر اساس مزایایی که ارائه می کنید مبلغ را افزایش دهید. یوتیوب از هر حق عضویت ۳۰% را برای خود و ۷۰% را برای شما پرداخت می کند.

سوپرچت ها و سوپر استیکرها نیز از جمله راه های کسب درآمد از یوتیوب هستند، هنگامی که شما بصورت زنده با مخاطبان خود در ارتباط هستید و به اصطلاح لایو استریم دارید، فالورهای شما می توانند با پرداخت مبلغی استیکر و چتشان را با رنگ خاصی نماش بدهند و تا مدت زمان مشخصی بالای صفحه پین شوند، از ۱ دلار تا ۵۰۰ دلار مدت زمان ماندگاری پیامشان متفاوت است.

سهم یوتیوب از سوپرچت نیز مانند حق عضویت ۳۰% است.

شما حتی می توانید از یوتیوب نسخه پریمیوم نیز کسب درآمد کنید. کاربران در این نسخه از پلتفرم یوتیوب می توانند بدون هیچ مزاحمتی ویدیوهای مورد علاقه خود را در ازای پرداخت ماهانه ۱۲ دلار دانلود کنند.

بنابراین شما نمی توانید از طریق تبلیغات در نسخه پریمیوم درآمد داشته باشید، اما یوتیوب راه دیگری را در این نسخه برای شما فعال کرده و آن تعدا بازدید ها و دانلود ها است.

به ازای تعدا بازدیدها و دانلود ها ۵۵% از درآمد حق عضویت ماهانه پریمیوم را به شما اختصاص می دهد.

یوتیوب پارتنر نیز از جمله برنامه هایی است که به شما امکان می دهد تا از طریق تبلیغات گوگل در ویدیوهای خود درآمد کسب کنید. اما باید یکسری شرایط را در داشته باشید؛ برای مثال :

حداکثر ۱۰۰۰ سابسکرایبر برای کانال خود داشته باشید؛

داشتن حداقل ۴۰۰۰ ساعت واچ تایم برای ویدیوهای کانال؛

 همگام بودن محتوای کانالتان با خط مشی ها و سیاست های محتوایی و تبلیغاتی گوگل؛

حساب گوگل ادسنس.

اگر تمام شرایط بالا را داشته باشید می توانید برای تبدیل شدن به یوتیوب پارتنر درخواست بدهید تا پس از بررسی و تایید یوتیوب شروع به کار کنید.

آیا امکان بسته شدن کانال یوتیوب وجود دارد؟

طبق قوانین یوتیوب اگر محتوای غیر اخلاقی و خلاف قوانین در کانال خود بارگذاری کنید، یوتیوب ۳ بار به شما اخطار می دهد و بار چهارم صد در صد کانال یوتیوب شما بسته می شود.

از دیگر مواردی که باعث می شود کانال شما مسدود شود دستکاری در بازدید ویدیو ها است.

 به ازای هر بازدید یوتیوب چقدر پرداخت می کند؟

یوتیوب به ازای هر بازدید محاسبه درآمد انجام نمی دهد، بلکه به ازای مجموع دیده شدن ویدیو های یک کانال در ماه محاسبه درآمد می کند.

روش های افزایش درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب شاید به ظاهر کاری ساده باشد، اگر به عنوان یوتیوبر تولید محتوای درستی نداشته باشید و از خط مشی های یوتیوب آگاه نباشید نمی توانید در این پلتفرم دیده شوید.

چرا حرف از دیده شدن میزنیم؟ چون افزایش ویو و بازدید از ویدیوهای شما موجب افزایش درآمد دلاری شما می شود.

راه های افزایش درآمد یوتیوب بسیار زیاد است، در اینجا به بررسی برخی از این موارد می پردازیم:

۱_ ساخت ویدیو بیشتر از ۱ دقیقه:

در این روش شما امکان افزایش تعداد تبلیغات در ویدیو خود را زیاد می کنید و در نتیجه درآمد بیشتری برای خود رقم می زنید. تماشای یک ویدیو بلند نیازمند تولید محتوایی جذاب، مفید و مرتبط با موضوع کانال شما است. این تنها راهی است که شما می توانید مخاطبان خود را به تماشای کامل یک ویدیو ترقیب کنید.

در این روش می توانید از تکنیک های ویدیو مارکتینگ استفاده کنید و از روش هایی مانند تبلیغات در ابتدا، وسط و انتها، تبلیغات غیر متناوب برای قرار دادن در ویدیوهای خود استفاده کنید.

 

۲_ همکاری با سایر یوتیوبرها:

همکاری با سایر یوتیوبرها این امکان را به شما می دهد که با تولید ویدیوهای مشترک، با یوتیوبرهایی که محتوایی مشابه یا مکمل هم دارید مخاطبان خود را افزایش دهید، به این ترتیب بازدید و درآمد شما نیز افزایش پیدا می کند.

به این منظور، باید با سایر یوتیوبرها مرتبط با حوزه خود قرارداد همکاری مناسبی ببندید و از روش های مختلفی مانند معرفی کانال یکدیگر، تبادل لینک ویدیوها، تولید ویدیوهای چالشی، تولید ویدیوهای مصاحبه ای و … برای ارئه ویدیوهای مشترک خود استفاده کنید.

۳_ ایجاد محتوای جذاب و آموزنده:

تولید محتوای با کیفیت و جذاب، که مفید و آموزنده باشدو بتواند مخاطبان را به تماشا و تعامل با ویدیوها تشویق کند در نهایت موجب افزایش بازدیدها و درآمد می شود. به این منظور می توانید از روش های مختلفی مانند طراحی کاور، برچسب، توضیحات، زیر نویس و … استفاده کنید.

۴_ درست استفاده کردن از توضیحات:

توضیحات ویدیوها متنی است که اغلب در زیر ویدیو قرار می گیرد، و می تواند شامل اطلاعات و داده های مختلفی مانند لینک، خلاصه محتوا، هشتگ، تماس با ما و … باشد.

به این منظور، باید توضیحات را بصورت حرفه ای و جذاب نوشته و ویرایش کنید، و از عبارات و کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود استفاده کنید.

۵_ حضور منظم:

اگر حضور منظم و مداومی در کانال یوتیوب بسیار در افزایش درآمد دلاری از یوتیوب تاثیر دارد، این روش به شما امکان می دهد که با  تولید و انتشار ویدیوهای خود را به صورت مرتب و مقطعی، سابسکرایبر های خود را به دنبال کردن ویدیو های خود ترغیب کنید و به این ترتیب اعتبار و اعتماد خود را بالا ببرید.

افزایش میزان بازدید ها و تعاملات، افزایش درآمد در پی دارد.

 

عوامل افزایش درآمد از یوتیوب

افزایش درآمد کانال یوتیوب شما، به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی قابل کنترل و برخی دیگر خارج از کنترل هستند.

موقعیت جغرافیایی شما و موضوع کانال، نقش به سزایی در افزایش درآمد کانال یوتیوب شما دارند.

 

تجهیزات لازم برای کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به تجهیزات خاصی ندارید، حتی با یک گوشی ساده نیز می توانید از یوتیوب کسب درآمد کنید!

اما قطعا تولید محتوای جذاب و و با کیفیت نیزمند ابزار و وسایل گوناگونی است که تهیه کردن و کارکردن با آنها زمان بر خواهد بود. شما می توانید برای تولید محتوای اینستاگرام و کانال یوتیوب خود از تیم تولید محتوای رسام پلاس کمک بگیرید تا به این ترتیب کانال یوتیوبتان همواره دارای محتوای به روز و جذابی باشد که از کیفیت صدا و تصویر ویژه ای برخوردار است.

 

در این مقاله سعی کردیم به بررسی راه های کسب درآمد از یوتیوب بپردازیم، اما باید این مهم را در نظر داشته باشید که فعالیت در یوتیوب نیازمند سنجش و آنالیز دقیق مخاطب و نیاز های او در کنار توانایی و امکانات ماست.

پس قبل از قدم گذاشتن در این عرصه مطالعه دقیق و جامعی در مورد ابزارها، روش ها و همچنین قوانین یوتیوب داشته باشید تا به این ترتیب اصولی و درست شروع به فعالیت در این پلتفرم جهانی کنید.

تیم رسام پلاس به پشتوانه تجربه و پشتکار خود می تواند به کمک ابزارهایی که در اختیار دارد شما را در رسیدن به درآمد دلاری حاصل از کانال یوتیوبتان یاری کند.

شما می توانید برای تولید محتوای صفحه یوتیوب خود روی ما حساب کنید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی