اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

خانه    بلاگ      اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

بازاریابی در دنیای کنونی روش های مختلفی دارد. هر کدام از آن ها دارای مزایا و ویژگی های خاصی هستند. یکی از جدید ترین آن ها اینستاگرام مارکتینگ نام دارد.

برای استفاده از این روش بازاریابی جدید نیز مانند سایر روش ها باید اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید به اهدافی که دارید سریع تر دست پیدا کنید. در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا مهم ترین نکاتی که در این روش بازاریابی به دردتان می خورد را با هم مرور کنیم.

اینستاگرام مارکتینگ به چه معناست؟

امروزه از شبکه های اجتماعی فقط برای سرگرمی و برقراری ارتباط با دیگران استفاده نمی شود. راه اندازی کسب و کارهای مختلف در شبکه های اجتماعی، از جمله اینستاگرام یکی از راه های جدید بازاریابی است که افراد زیادی را به خود جذب کرده است. در این روش بازاریابی در کنار تهیه محتوا، به جذب فالوور اهمیت داده می شود. هر چقدر بتوانید تعداد فالوور بیشتری به پیج خود جذب کنید احتمال موفقیت شما نیز بیشتر خواهد بود. در کنار این موارد اساسی و مهم باید به فکر تبلیغات صفحه تان از روش های مختلفی مانند سلبریتی ها و اینفلوئنسرها نیز باشید.

مهم ترین مزایای بازاریابی در اینستاگرام برای کسب و کارها

در صورتی که در اینستاگرام فعالیت دارید به خوبی می دانید که افراد مشهور چه تعداد دنبال کننده دارند. این مسئله نشان می دهد که روزانه تعداد زیادی از افراد از اینستاگرام دیدن می کنند. شما اگر هوشمند باشید و اطلاعات کافی داشته باشید می توانید به خوبی از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرید و تکان اساسی به کسب و کارتان بدهید.

جالب است به این آمار توجه کنید که حدود ۸۰ درصد از کاربران این شبکه اجتماعی کالاها و خدمات مورد نیازشان را از این برنامه دریافت می کنند. این نکته بسیار مهم و قابل توجه است.

مزیت دیگری که اینستاگرام دارد این است که فرصت فروش را بالا می برد. طبق آمار های به دست آمده افراد زیادی بعد از دیدن تصاویر و یا کلیپ یک شرکت ترغیب می شوند از وبسایت آن دیدن کنند و در کنار آن سئوی وبسایت آن شرکت را ارتقا می بخشند. این مسئله شانس فروش را برای آن شرکت بالا می برد. 

از دیگر مزیت های این پلتفرم اجتماعی تقویت برند یا برند سازی است. بسیاری از افراد با جستجوی ساده در این شبکه اجتماعی برندها و محصولات جدید مورد نظرشان را پیدا می کنند.

پس برای موفقیت کسب و کارتان در کنار فعالیت های دیگر، بهتر است در اینستاگرام نیز صفحه داشته باشید.

همانطور که می دانید در بازاریابی ارتباط و تعامل با مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد.

در هر روش بازاریابی ممکن است این کار با سختی هایی همراه باشد اما شما در اینستاگرام می توانید به راحتی با مخاطبان و مشتریان تان تعامل داشته باشید و از نظرات، پیشنهادات و انتقادات آن ها جویا شوید.

اینستاگرام؛ پلتفرمی با ابزار های متنوع

یکی از مزیت های عالی اینستاگرام برای کسب و کارها، ابزارهای متنوعی است که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید با شناسایی کاربرد هر کدام از این ابزار ها، بیشترین استفاده را ببرید و به اهدافتان سریع تر دست پیدا کنید. در ادامه مهم ترین آن ها را نام می بریم.

 

  • هشتگ گذاری

استفاده از هشتگ در صورتی که به صورت اصولی و درست انجام شود باعث می شود تعداد افراد بیشتری پست شما را مشاهده کنند و از این طریق با صفحه شما آشنا شوند.

 

  • استوری

استوری ها تا ۲۴ ساعت باقی می مانند همین مسئله بازاریابی شما را راحت تر می کند. علاوه بر این شما می توانید استوری ها را هایلایت کنید تا مدت زمان طولانی در پیج تان بمانند و بقیه افراد تازه وارد نیز از آن ها استفاده کنند. تلاش کنید استوری های جذاب تهیه کنید تا افراد با مشاهده آن ها ترغیب شوند از پیج تان دیدن کنند.

 

  • لایو یا ویدئوی زنده

با کمک ابزار لایو می توانید صحبت کوتاهی با مخاطبان خود داشته باشید و محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفی نمایید. در حین لایو نیز می توانید به سوالات افراد پاسخ دهید.

 

  • تگ لوکیشن

در صورتی که فروشگاه فیزیکی دارید می توانید لوکیشن آن را بر روی عکس ها و ویدئوهایتان تگ کنید و از این طریق اعتماد مخاطبان را جلب نمایید.

از دیگر ابزار های جذاب و مهم اینستاگرام می توان به کامنت، ریلز، دایرکت، تبلیغات به وسیله سلبریتی ها و … اشاره کرد. با بررسی هر کدام از این ابزارها و استفاده از آن ها می توانید به کسب و کارتان رونق بیشتری ببخشید.

مهم ترین اصول اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

استفاده از فضای اینستاگرام و مزایایی که این برنامه دارد نیازمند یادگیری یک سری اصول مهم است. در ادامه چند مورد از مهم ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در برنامه ریزی های خود آن ها را پیاده سازی نمایید.

ارائه بیو قوی

دقت کنید که بیو چیزی بیشتر از یک نام و اسم کاربری، اسم کسب و کار و … است. در واقع بهتر است بگوییم که بیو اینستاگرام تشکیل شده است از یک نمای کلی از کسب و کارتان، یک عکس پروفایل و کمتر از ۱۵۰ کلمه متن. شما باید این متن را به صورتی بنویسید که در عین صراحت مخاطب را به کسب و کارتان جذب نماید.

مشخص کردن مخاطب

کسب و کارتان هر چه هست مهم ترین کار شناسایی مخاطبتان است. با شناسایی مخاطبان خود می توانید محتواهایی جذاب و متناسب با نیاز و سلیقه آن ها تهیه کنید.

داشتن اهداف قابل اندازه گیری

استراتژی شما باید دارای اهدافی قابل اندازه گیری، مشخص، خوب، قابل دستیابی، واقع بینانه و دارای ضرب الاجل باشد. پیشنهاد می کنیم اهداف بزرگ خود را به چند هدف کوچکتر تقسیم نمایید و با رسیدن به هر کدام از آن ها انگیزه خود را برای دستیابی به سایر اهداف بالا ببرید.

فعالیت مرتب

شما باید برای پست و استوری گذاشتن در اینستاگرام برنامه داشته باشید و به صورت مرتب فعالیت کنید. این که ۳ بار در هفته حتما پست های مفید و با ارزش تهیه کنید بسیار مهم است. در صورتی که حرفی برای گفتن ندارید لزومی ندارد که هر روز پست بگذارید.

توجه به پیشرفت های روز دنیا و استفاده صحیح از آن ها می تواند شما را در دستیابی به اهداف تان کمک کرده و سرعت شما را چند برابر کند. اینستاگرام مارکتینگ یکی از جدید ترین روش های بازاریابی کسب و کار است که در صورتی که طبق سلیقه و نیاز مخاطب در آن فعالیت شود با کمک ابزار های متنوع آن می توان به موفقیت های زیادی دست پیدا کرد.

در صورتی که اطلاعاتی از این فضا ندارید و نمی دانید چه کار کنید بهتر است با افراد خبره و متخصص مشورت کنید. رسام پلاس به عنوان همراه و راهنمای شما در تمام مراحل بازاریابی اینستاگرام می تواند کسب و کارتان را پر رونق تر کند. ما آماده ارائه راهنمایی های لازم در این زمینه به شما عزیزان هستیم.

 

 

 

 

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی