آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

خانه    بلاگ      آموزش ثبت مکان در گوگل مپ

در دنیای امروز همه کسب و کارها به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند. اگر شما هم در این مسیر قدم بر می دارید نباید ثبت مکان کسب و کارتان را در گوگل مپ فراموش کنید زیرا یک امر بسیار مهم و ضروری به حساب می آید. با این اقدام می توانید کاربران و مشتریان خود را به خوبی راهنمایی کنید. در صورتی که به دنبال آموزش ثبت مکان در گوگل مپ هستید، حتما به ادامه مطالب توجه فرمایید.

ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ چه مزایایی دارد؟

در سراسر دنیا همه افراد وقتی با سوالی رو به رو می شوند ابتدا آن را در گوگل سرچ می کنند. این قضیه درباره پیدا کردن مکان ها نیز صدق می کند. به همین دلیل اگر شما نقشه مکان کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت نمایید، کاربران و مشتریان شما می توانند به راحتی و با یک سرچ ساده، شما را پیدا کنند.

اما تصور کنید که شما این کار را نکرده باشید یعنی مکان کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت نکرده باشید، در این صورت کاربرانی که در حوزه فعالیت شما در اینترنت جستجوکنند، آدرسی از شما به دست نخواهند آورد و این یعنی شما تعداد زیادی از مشتریان خود را از دست خواهید داد و فقط با کسانی که شما را می شناسند و در اطراف شما هستند با کسب و کارتان در ارتباط خواهند بود و حوزه تجارت شما بیشتر از این گسترده نخواهد شد.

پس در صورتی که این کار مهم را انجام نداده اید، در اسرع وقت و طبق آموزشی که در ادامه برای شما ذکر می کنیم، حتما مکان خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.

چگونه مکان خود را در گوگل مپ از طریق موبایل ثبت نماییم؟

اگر می خواهید از طریق موبایل و تلفن همراهتان آدرس کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت نمایید و نمی دانید باید چه مراحلی را طی کنید، فرقی نمی کند سیستم عامل اندروید یا ios دارید، در هر صورت به ادامه مطالب توجه فرمایید.

۱- ابتدا برنامه گوگل مپ را باز کنید.

به طور معمول در همه گوشی هایی که سیستم عامل اندروید دارند، برنامه گوگل مپ وجود دارد. در غیر این صورت می توانید این برنامه را از اپ استور اپل یا پلی استور گوگل دانلود و نصب نمایید. بعد از نصب برنامه را باز کنید. در صورتی که قبلا وارد حساب گوگل خود نشده اید ابتدا باید آدرس جیمیل را وارد کرده و با کمک رمز عبور وارد برنامه شوید.

۲- بر روی علامت منو کلیک کنید.

سمت چپ، گوشه بالای تصویر علامتی مانند سه خط موازی به صورت افقی قرار دارد که منو است. بر روی آن کلیک کنید.

بر روی علامت منو کلیک کنید

۳- گزینه Add a missing place  را لمس کنید.

اکنون منویی باز شده که تقریبا در انتهای آن گزینه ای به نام  Add a missing place وجود دارد. این گزینه را لمس کرده تا وارد صفحه ای به نام Add a place شوید. در این قسمت می توانید اطلاعات موقعیتی که می خواهید به گوگل مپ اضافه کنید، وارد نمایید.

Add a missing place

 

۴- نام مکان مورد نظرتان را وارد نمایید.

حالا در بالای صفحه فیلدی باز شده که عنوان Name دارد. در این قسمت باید نام کسب و کارتان را وارد نمایید. این عنوان باید دقیق و کوتاه باشد.

۵- انتخاب نوع کسب و کار

در قسمت category دسته بندی مناسب برای کسب و کارتان را انتخاب نمایید. نوع کسب و کار به زبان انگلیسی باید نوشته شود البته امکان جستجوی دسته بندی مناسب فعالیت تان نیز در این فیلد وجود دارد. به عنوان مثال می توانید کلمه computer را وارد کرده و همه عناوینی که با این کلمه مرتبط است را مشاهده نمایید.

انتخاب نوع کسب و کار

 

۶- وارد کردن آدرس محل کار

قسمتی با عنوان location یا address وجود دارد. در این قسمت باید آدرس محل کسب و کارتان را وارد نمایید. با وارد کردن این اطلاعات پیشنهاداتی به شما داده می شود تا طبق قالب صحیح آن را بنویسید. می توانید با لمس این پیش نمایش ها به طور دقیق محل مورد نظرتان را در گوگل مپ مشخص نمایید تا آدرس مطابق با نقشه به صورت خودکار ثبت شود.

۷- وارد کردن اطلاعات اضافی

بعد از آن که اطلاعات ضروری را وارد کردید می توانید یک سری اطلاعات غیر ضروری اما مفید را نیز وارد نمایید. این اطلاعات عبارتند از موارد زیر:

  • در کادر phone number شماره تلفن محل مورد نظرتان را وارد کنید.
  • در قسمت website آدرس وبسایت خود را وارد نمایید.
  • در کادر Hours می توانید ساعات و روزهای فعالیت خود را وارد نمایید.
  • در قسمت Add a photo می توانید تصاویری از ورودی محل کار و فضای داخلی آن قرار دهید.

۸- ارسال اطلاعات ثبت شده

در آخر باید کلمه send یا علامت موشک مانند را که در بالا سمت راست قرار دارد، لمس نمایید تا اطلاعات را برای ثبت به گوگل مپ ارسال نمایید. حداکثر بعد از دو هفته ایمیلی را دریافت خواهید کرد که در آن مشخص می شود که درخواست شما تایید یا رد شده است.

چگونه مکان خود را در گوگل مپ از طریق دسکتاپ ثبت نماییم؟

در صورتی که می خواهید از طریق دسکتاپ مکان خود را در گوگل مپ ثبت نمایید به نکات زیر توجه فرمایید. ثبت آدرس در این روش تفاوت زیادی با ثبت آدرس با موبایل ندارد. فقط در ابتدا باید وارد سایت گوگل مپ به آدرس http://www.google.com/maps شوید. بقیه مراحل را می توانید مانند روش قبل پیش بروید و مکان خود را در گوگل مپ ثبت نمایید.

نکات مهم درباره ثبت مکان در گوگل مپ

بعد از آن که اطلاعات لازم را تکمیل کردید به طور معمول طی ۲۴ ساعت آینده، مکان مورد نظر در گوگل مپ ثبت خواهد شد. در این جا شما دو مرحله پیش رو دارید. یکی مرحله in review است که اطلاعات ثبت شده شما در حال بازبینی یا در انتظار تایید می باشد. جواب این مرحله همان طور که گفتیم از طریق ایمیل به شما ارسال خواهد شد.

مرحله دیگر با نام published شناخته می شود که به معنای این است که ثبت مکان مورد نظرتان به درستی انجام شده و این مکان در گوگل مپ منتشر شده است. دریافت تاییدیه برای انتشار نهایی مکان شما در گوگل مپ به طور معمول حدود ۳۰ تا ۶۰ روز طول می کشد و در بعضی موارد ممکن است این زمان کمتر از این باشد.

 

اکنون شما می توانید با استفاده تلفن همراه و یا دسکتاپ، آدرس مکان مورد نظر خود را در گوگل مپ ثبت کرده و از مزایای عالی آن استفاده نمایید.

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی