ریبرندینگ چیست و چه زمانی انجام می شود؟

خانه    بلاگ      ریبرندینگ چیست و چه زمانی انجام می شود؟

در دنیای کسب و کار باید فعالیت های مختلفی را انجام دهید تا بتوانید به اهدافتان برسید. یکی از این کارها ریبرندینگ نام دارد. این که ریبرندینگ چیست و چه زمانی انجام می شود سوال بسیار مهمی است که باید جواب آن را بدانید تا هم بتوانید حرکت رو به جلوی خود را ادامه دهید و هم آن که از سایر رقبا عقب نمانید. برای گرفتن پاسخ این سوال، با ما همراه شوید.

 

ریبرندینگ یا بازسازی برند چیست؟

ریبرندینگ یک فرآیند است که در طی آن تصویر ذهنی مشتری از یک برند را بازسازی می نماید. از همین رو به آن بازسازی برند نیز می گویند. برای ریبرندینگ ممکن است که به انجام فعالیت های مختلفی نیاز داشته باشید از جمله تغییر لوگو، تغییر نام و … که هر کدام از آن ها توسط خودتان و یا کارشناس مربوطه تشخیص داده شده و انجام می شود.

 

Rebranding چه اهمیتی دارد؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده شما فقط ۷ ثانیه فرصت دارید اولین تاثیر را بر ذهن مخاطب بگذارید و او را به سمت کسب و کارتان جذب نمایید. در این چند ثانیه اول لوگو و نام کسب و کارتان و طراحی های مربوط به آن بیشترین تاثیر را بر مخاطب دارند. در صورتی که از لوگوی نا مناسب، نام طولانی که قابل حفظ کردن هم نیست و طراحی های نازیبا استفاده کنید در ثانیه های ابتدایی نمی توانید بر ذهن مخاطب تاثیر لازم را گذاشته و او را به سمت کسب و کارتان جذب نمایید.

ممکن است در ابتدای شروع به کارتان از جذابیت های لازم برخوردار بوده اید اما حالا بعد از گذشت چند سال، جذابیت های اولیه را ندارید. نگران نباشید دلیل این اتفاق سرعت بالای تغییرات در دنیای کسب و کار است. شما باید مدتی یکبار به فکر تغییر در کسب و کارتان باشید تا از این جریان عقب نمانید. ریبرندینگ برای همین کار اهمیت دارد یعنی اگر در ابتدا از لوگو، نام، طراحی و … جذابی استفاده نکرده اید و یا آن که همه این موارد قدیمی شده اند، اکنون می توانید با بازسازی برند، جانی دوباره به کسب و کارتان بدهید و دوباره بدرخشید.

بازسازی برند چگونه انجام می شود؟

ریبرندینگ مانند بازسازی یک ساختمان قدیمی است که کارایی اولیه خود را از دست داده است. برای انجام آن نیاز به یک سری اقدامات بزرگ و یک سری اقدامات جزئی دارید. به عبارت دیگر شما به ۲ نوع اقدام در راستای ریبرندینگ نیاز دارید که شامل اقدامات کلی و جزئی می شود. به همین دلیل ابتدا باید اهداف خود را از این کار مشخص کنید سپس مطابق با چشم اندازی که تعیین کرده اید یکی از این دو اقدام را انجام دهید.

از جمله اقداماتی که در راستای بازسازی برند انجام می شود عبارتند از: بازنگری در ارزش های کسب و کار، ساخت دوباره شخصیت برند و … این دسته از تغییرات زیربنایی و اصولی هستند و به نوعی به سیاست گذاری ها مربوط می شوند. یک سری فعالیت های دیگر مانند تغییر لوگو، تغییر نام برند، طراحی مجدد گرافیک برند و … نیز انجام می شود که قابل لمس و عینی تر هستند. با توجه به بررسی هایی که انجام می شود همه و یا بخشی از این تغییرات در کسب و کار شما اعمال شده و بازسازی برندتان انجام می شود.

۵ مزیت مهم ریبرندینگ چیست؟

بازسازی برند یا ریبرندینگ دارای مزیت های مختلفی است که در ادامه به ۵ مورد از مهم ترین آن ها می پردازیم.

 

۱- جذب مخاطبان جدید

بازسازی برند این فرصت را به شما می دهد تا از تجربه هایی که از سال های قبل به دست آورده اید استفاده نمایید و با این کار با مخاطبان جدید خود تعامل برقرار کرده و آن ها را جذب نمایید.

۲- به روز بودن

مهم نیست چند سال از شروع کسب و کارتان گذشته است. با کمک ریبرندینگ می توانید جانی دوباره به آن بدهید و همیشه جدید و به روز باشید و اعتماد مشتریان را جلب نمایید.

۳- بهبود شناخت برند توسط مشتریان

با بازسازی برند می توانید تاثیرات قابل توجهی بر ذهن و احساس مشتریان خود بگذارید. طبق تحقیقات انجام شده افراد از شرکت هایی خرید می کنند که با احساسات آن ها تعامل برقرار کرده و با نظرات آن ها هماهنگ می باشد.

۴- بهبود سئو

زمانی که بازسازی برند اتفاق بیفتد شما می توانید رضایت و اعتماد مشتریان خود را جلب نمایید. در این صورت از نظر رتبه بندی سئو نیز امتیاز بهتری به دست خواهید آورد. بهبود و ارتقای رتبه سئو نیز بر دیده شدن بیشتر شما و جذب مخاطبان بیشتر تاثیرگذار است.

۵- جبران کمبودها و نواقص

در صورتی که استراتژی و چشم انداز مشخصی برای کسب و کارتان در نظر نگرفته اید می توانید در فرآیند بازسازی برند این کمبودها را برطرف نمایید و در این راستا تصمیمات صحیحی را اتخاذ نمایید.

چه زمانی ریبرندینگ انجام می شود؟

ریبرندینگ یک فرآیند پیچیده است که اقدامات لازم خود را نیاز دارد و طبیعتا باید هزینه های لازم را برای این کار کنار بگذارید. اما سوال مهم دیگری که وجود دارد این است که چه زمانی ریبرندینگ انجام می شود و یا به عبارت دیگر چه زمانی به بازسازی برند احتیاج دارید؟ در ادامه به این سوالات می پردازیم.

زمانی که می خواهید هویت خود را در بازار تغییر داده و یا این که هویت جدیدی بسازید.

زمانی که کسب و کارتان دارای تصویر ضعیفی است و یا آن که قدیمی شده است نیاز به یک تغییر استراتژیک دارید تا با انجام آن جان دوباره ای به کسب و کارتان بدهید. برای انجام این کار ممکن است لازم باشد نام، لوگو، بسته بندی، کانال های تبلیغاتی، قیمت و … را تغییر دهید.

زمانی که می خواهید اعتبار شرکت خود را بهبود ببخشید.

در صورتی که به خاطر یک سری اتفاقات تلخ اعتبار کسب و کارتان پایین آمده است می توانید با کمک بازسازی برند این تصورات منفی را از ذهن مخاطبان خود پاک کنید و اعتماد آن ها را دوباره به دست آورید.

در زمان اکتساب یک شرکت و یا ادغام با شرکتی دیگر

زمانی که دو شرکت با هم ادغام شده و به عبارتی یکی شده اند، انجام ریبرندینگ ضروری خواهد بود. با این کار می توانید ویژگی های کسب و کارتان را نمایش دهید و اعتماد مشتریان خود را جلب نمایید.

زمانی که می خواهید با بازار فعلی سازگار شوید.

همانطور که می دانید دنیای کسب و کار همیشه روند یکسانی ندارد. بعد از گذشت مدت زمانی و یا طبق نظر کارشناسان مدتی یکبار باید بازسازی برند انجام شود تا طبق تغییرات روز، کسب و کار شما نیز پیش برود.

در این مقاله درباره ریبرندینگ یا بازسازی برند و اهمیت و مزایای آن صحبت کردیم. اکنون با توجه به این توضیحات شما می توانید با انجام ریبرندینگ یک تکان اساسی به کسب و کارتان بدهید و اعتماد مشتریان خود را جلب کرده و مخاطبان جدیدی جذب نمایید. در نتیجه در راستای اهداف کاری تان می توانید با سرعت بیشتری جلو بروید و همیشه به روز و جدید بمانید.

برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان ما در رسام پلاس تماس بگیرید.

 

پاسخ‌گوی سوالات شما هستیم

سوالات شما از طریق کارشناسان ما پاسخ داده خواهد شد.

مشاوره رایگان تلفنی