طراحی سایت شرکتی

استفاده روزافزون از اینترنت در بین افراد باعث شده است که در طی سال های گذشته شاهد اقزایش مشاغل آنلاین باشیم. در واقع امروزه همه شرکت ها و اشخاص باید برای رقابت با رقبا در این فضای آنلاین حضور داشته باشند. طراحی سایت شرکتی می تواند یکی از راهکارهای اصلی جهت حضور در این حوزه باشد.

همه کسب و کارها و بیزینس ها نیاز دارند یک سایت شرکتی مخصوص به خود را داشته باشند. داشتن این وبسایت می تواند تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت آن ها داشته باشد. اگر می خواهید بدانید مراحل طراحی سایت شرکتی چگونه است، این کار چه ویژگی ها و مزایایی دارد حتما ادامه این مقاله را دنبال کنید زیرا قرار است اطلاعات مهمی را در این باره با شما در میان بگذاریم.

چرا حضور آنلاین؟

همه شرکت ها هر ساله هزینه زیادی را صرف بازاریابی می کنند و به طبع آن به دنبال جذب مشتریان جدید و فروش بیشتر هستند. همانطور که گفته شد اکثر افراد به اینترنت دسترسی دارند و باید از فرصت نهایت استفاده را برد. حضور آنلاین به شما کمک خواهد نمود که بتوانید به بهترین نحو به معرفی خود و خدمات و محصولات تولیدی خودتان بپردازید.

سایت شرکتی چیست؟

یکی از انواع وبسایت هایی که امروزه در بستر اینترنت در حال فعالیت است، سایت شرکتی نام دارد. این وبسایت مانند یک نماینده شرکت عمل می کند و از نظر محتوا و سود دهی بسیار قدرتمند تر از هر نوع وبسایت دیگر برای شرکت به حساب می آید. کاربرانی که نمی توانند به صورت حضوری با شرکت شما ارتباط داشته باشند می توانند خیلی راحت از طریق وبسایت مخصوص شرکت تان، به سوالات و درخواست هایی که دارند رسیدگی نمایند و این مسئله یعنی رسیدگی به تمامی مشتریان بالقوه، امتیاز بسیار خوبی برای تجارت شما به حساب می آید.

چرا طراحی سایت شرکتی مهم است؟

شما برای اینکه بتوانید به خوبی محصولات خود را معرفی نمایید باید از طریق طراحی سایت اقدام نمایید. استفاده از سایت شرکتی می تواند این فرصت را به شما بدهد که بتوانید نسیت به معرفی برند و محصولات خود در هر لحظه اقدام نمایید.
طراحی سایت شرکتی جذاب و حرفه ای ، می تواند یکی از مهمترین اقدامات شما در فضای آنلاین برای شرکتتان باشد . یک وب سایت خوب این امکان را به شما می دهد که یک ویترین عالی از شرکت در فضای آنلاین داشته باشید، ویترینی که مشتریان و مخاطبین می توانند به واسطه آن نسبت به سطح و قدرت شرکت شما قضاوت می کنند. شاید خیلی از افراد به واسطه حضور در دنیای آنلالین و اینترنت با شرکت شما آشنا شوند حتی اگر در مورد شما چیزی ندانند پس بدیهی است که شما نسب به طراحی سایت شرکتی خود حساسیت زیادی داشته باشید.

اهداف مهم طراحی یک سایت شرکتی

با طراحی یک سایت حرفه ای بهتر دیده شوید

صرفا حضور در فضای آنلاین و مخصوصا در شبکه های اجتماعی می تواند در معرفی محصولات شما کمک نماید حضور در این شبکه های اجتماعی فقط می تواند تعامل با مشتریان بیشتر کند لذا نمی توان از آن به عنوان اینکه نماینده شما در اینترنت باشد استفاده کرد . شما با داشتن یک سایت شرکتی می توانید کلیه فعالیت های بازاریابی، دریافت بازخورد از مشتریان، دیجیتال مارکتینگ و… را در فضایی جامع و حرفه ای انجام دهید.
شما در وبسایت امکان توسعه و گسترش امکانات خود را دارید و به راحتی میتوانید تمام جزئیات مد نظرتان را درباره شرکت به شکلی بهینه و دقیق مطرح کنید.

اهداف مهم طراحی یک سایت شرکتی چیست؟

برای طراحی یک سایت شرکتی اهداف مهمی وجود دارد از جمله: به روز رسانی کاتالوگ ها، ارائه سرویس های همیشگی برای کاربران، ارائه سیستم پشتیبانی و خدمت رسانی و … هدف از طراحی یک سایت شرکتی این است که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، به صورت آنلاین نیز فعالیت داشته باشید. البته توجه داشته باشید که سایت شرکتی با سایت تبلیغاتی متفاوت است.

در وبسایت تبلیغاتی بر روی تبلیغ یک محصول و خدمت مشخص تمرکز می شود در صورتی که در وبسایت شرکتی به طور کلی یک کسب و کار تبلیغ می شود، اخباری درباره شرکت و کارکنان به مخاطبان ارائه می شود و عملکرد کسب و کار نیز به مخاطب نمایش داده می شود. اگر شما می خواهید یک سایت شرکتی برای کسب و کارتان طراحی کنید باید به دنبال اهدافی چون: نشان دادن موفقیت های شرکت، مشهور کردن کسب و کارتان، اطلاع رسانی، جلب اعتماد بیشتر و … باشید.

اگر بخواهیم این اهداف را به صورت خلاصه بیاوریم به صورت زیر خواهد شد:

  • دریافت تبلیغات و کسب درآمد از سایت
  • ارائه خدمات اینترنتی و غیر حضوری به مشتریان
  • معرفی محصولات و خدمات
  • برندسازی برای شرکت
  • پاسخگویی به مشتریان به صورت ۲۴ ساعته و بدون محدودیت زمانی و مکانی
  • کاهش برخی از هزینه ها به علت الکترونیکی شدن بخشی از کارهای شرکت

معرفی چند بخش از طراحی سایت شرکتی

طراحی واکنشگرا (ریسپانسیو)

با توجه به اینکه امروزه اکثر افراد به اینترنت دسترسی دارند می بایست طراحی سایت به نحوی باشد که در هر پلتفرم و نمایشگری قابل اجرا باشد. این موضوع می تواند در نحوه تعامل مشتریان با سایت شما تاثیر زیادی داشته باشد.

طراحی اختصاصی صفحات

یکی از نکات مهم در طراحی سایت شرکتی معرفی خوب و حرفه ای خدمات و حوزه های فعالیت شرکت است. این کار با طراحی حرفه ای صفحات سایت با مطالب و عکس های با کیفیت از محصولات و خدمات امکانپذیر است.

صفحه تماس با ما

طراحی صفحه تماس با باید به نحوی انجام پذیرد که مشتری و یا کاربر بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس برقرار کند. در این قسمت اطلاعاتی نظیر شماره تماس ، آدرس، ساعات پاسخگویی قرار گیرد.

استفاده از شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند این پیام را به مشتری بدهد که شما فعال هستید . پی باید این فعالیت خودتان را به مشتری و مخاطبین نشان دهید. در سایت شرکت محلی برای قرار گرفتن این شبکه های اجتماعی طراحی می شود.

نمای اصلی و ظاهری سایت

بخش اصلی سایت شما طراحی منحصر بهفرد نمای اصلی آن است. باید زراحی به گونه ای باشد که برند شما را کاملا قوی نشان دهد و معرفی محصولات را پرقدرت تر به مخاطبین نمایش دهد.
البت این موارد بخش کوچکی از طراحی سایت شرکتی هستند و حتی بخش های زیادی را می توان با توجه به سلیقه شما طراحی نمود. استفاده از قالب های اختصاصی و چیش فرض می تواند قدرت برند شما را در بین رقبا به خوبی نشان دهد.

خدمات طراحی سایت شرکتی

۵ مرحله مهم طراحی سایت شرکتی کدامند؟

در صورتی که می خواهید یک وبسایت شرکتی منحصر بفرد با عملکرد بسیار قوی برای کسب و کارتان طراحی کنید باید تمامی مراحلی که در ادامه ذکر می کنیم را با دقت انجام دهید.

۱- کشف

در این مرحله قبل از شروع هر کاری باید اطلاعات جامع و مفیدی درباره مخاطبان خود، رقبایی که دارید و … کسب کنید. سپس اقدام به ارائه خلاصه ای از طراحی مد نظرتان نمایید. شما باید بدانید که افراد مختلف به چه دلیل می خواهند از وبسایت شما دیدن کنند. شما با توجه به اطلاعاتی که به دست می آورید باید بتوانید محتوایی مفید و ارزشمند برای مخاطبانی که در حال حاضر دارید، تولید نمایید. تلاش شما باید در راستای رفع مشکلات مخاطبان تان در سریع ترین زمان ممکن باشد.

۲- طراحی wireframe

از مهم ترین مراحل طراحی وبسایت، اپلیکیشن و … طراحی وایر فریم است. با کمک این قالب اولیه از ابتدای کار می دانید که باید چه کاری انجام دهید. در طرح های سخت و بزرگ از طراحی وایر فریم به عنوان استخوان بندی کار استفاده می کنند زیرا به کمک آن متوجه می شوند که هر کدام از عناصر در چه محلی باید قرار بگیرند، صفحات کجا هستند و هدف کلی طراحی وبسایت چیست.

۳- طراحی سایت شرکتی

بعد از آن که مراحل اولیه انجام شد، اکنون نوبت طراحی کلی و اصلی وبسایت است. تمامی نکات گرافیکی و فنی در این مرحله باید رعایت شود. توجه داشته باشید شما باید وبسایت مورد نظرتان را به گونه ای طراحی نمایید که کاربران شما به راحتی بتوانند به تمامی قسمت های سایت دسترسی داشته باشند، کار کردن در وبسایت شما آن ها را خسته نکند و جذابیت های بصری و گرافیکی لازم برای جذب و رضایت بیشتر کاربر را دارا باشد.

۴- بهینه سازی سایت شرکتی

در این مرحله تمامی نکاتی که برای بهینه سازی وبسایت مورد نظر شما نیاز است را باید رعایت کنید به عنوان مثال رعایت نکات لازم در زمینه سئو می تواند رتبه وبسایت شما را بالا ببرد، توجه به سرعت بالای بارگذاری اطلاعات باعث رضایت مندی بیشتر کاربران می شود، توجه به رسپانسیو بودن یا واکنش گرا بودن سایت می تواند در موفقیت کار شما بسیار تاثیرگذار باشد و خیلی از نکات مهم دیگر که باید در این مرحله توجه داشته باشید.

توجه داشته باشید در عصری زندگی می کنیم که سرعت حرف اول را می زند. در صورتی که کاربر با سرعت کند وبسایت شما رو به رو شود سریعا از وبسایت تان خارج می شود. همچنین به خاطر این که استفاده از گوشی های هوشمند بسیار رایج شده است، بیشتر مردم در طول روز سعی می کنند فعالیت های خود را با تلفن همراه انجام دهند. در این صورت اگر وبسایت شما مناسب چنین فضایی نباشد، حتما در این مرحله شکست خواهد خورد. تمامی این اتفاقات بد باعث می شود تعداد زیادی از کاربران خود را از دست بدهید.

۵- راه اندازی وبسایت شرکتی

اکنون که تمامی نکات لازم را رعایت کردید نوبت راه اندازی وبسایت است. با کمک سایت شرکتی که طراحی کردید می توانید موفقیت کسب و کارتان را بالا ببرید و به اهدافی که دارید دست پیدا کنید. توجه داشته باشید که حتما وبسایت را ارزیابی نمایید و با تحلیل و بررسی های لازم، نواقص کار را برطرف نمایید و مدتی یکبار آن را به روز رسانی کنید.

طراحی سایت شرکتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که گفتیم طراحی سایت شرکتی اصول خود را دارد. اگر می خواهید یک سایت حرفه ای برای شرکت خود طراحی کنید باید یک سری ویژگی های مهم را در آن پیاده سازی کنید. این ویژگی ها را در ادامه نام می بریم.

  • هاستینگ مناسب: یک سایت شرکتی حرفه ای از هاستینگ مناسبی برخوردار است. هاستینگ به فضای مجازی میزبانی گفته می شود که تمامی اطلاعات وبسایت شما، سرعت لود، آپ تایم، امنیت وبسایت و سایر موارد در آن قرار می گیرد.
  • سئو: یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار در این که وبسایت تان در صدر لیست نتایج جستجو قرار بگیرد، سئو است. با رعایت سئو یا بهینه سازی موتور جستجو، وبسایت شما در معرض دید و کلیک تعداد بیشتری از کاربران قرار می گیرد.
  • سرعت بارگذاری بالا: در فضای اینترنت زمان مناسب برای بارگذاری یا لود یک صفحه باید زیر ۵ ثانیه باشد. اگر این زمان بیشتر شود، کاربر تمایلی برای منتظر ماندن در وبسایت تان نخواهد داشت و خیلی سریع از سایت شما خارج شده و گزینه دیگری را انتخاب می کند و این مسئله به ضرر شما تمام می شود. یک وبسایت شرکتی حرفه ای به این نکته توجه دارد.
  • طراحی و شکل ظاهری مناسب: زمانی که کاربر وارد وبسایت شما می شود در ابتدا با ظاهر وبسایت مواجه می شود و بر اساس آن، کیفیت کار شما را حدس می زند. یک وبسایت شرکتی باید متناسب با حوزه ای که فعالیت می کند از طراحی و ظاهر مناسبی استفاده کند تا کاربران و مخاطبان هدف بتوانند به راحتی به تمامی قسمت های آن دسترسی داشته باشند و از تعامل با آن احساس و تجربه خوبی به دست بیاورند.
  • امنیت: در وبسایت های شرکتی نیاز به درگاه های بانکی برای خرید و فروش و پرداخت آنلاین وجود دارد. کاربران با ارائه اطلاعات مهم بانکی خود می خواهند از شما خرید کنند پس حفظ امنیت آن ها بسیار مهم است. همچنین اطلاعات مهمی که در وبسایت خود دارید نیز باید از دستبرد مهاجمین محافظت شود. یک وبسایت شرکتی حرفه ای امنیت بسیار بالایی را برای خود و کاربرانی که دارد فراهم می کند.
  • آپتایم: آپتایم مدت زمانی است که سایت برای کاربران قابل دسترسی می باشد. ممکن است به دلایل مختلفی، وبسایت برای مدت زمانی، از دسترس خارج شود. یک وبسایت شرکتی حرفه ای سعی می کند مشکل را خیلی سریع رفع کند تا دوباره در دسترس کاربران قرار بگیرد.
  • نمایش دادن اطلاعات مهم در قسمت های اصلی: در صورتی که می خواهید یک وبسایت شرکتی حرفه ای داشته باشید باید اطلاعات مهم محصولات و خدمات شرکت خود را در قسمت های اصلی وبسایت قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی و در کم ترین زمان ممکن به آن ها دسترسی داشته باشند.
  • نشر مطالب در شبکه های اجتماعی: استفاده از شبکه های اجتماعی بسیار گسترده شده است. ممکن است خیلی از کاربران شما بخواهند شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند و از این طریق اخبار مربوط به شما را به دست آورند. در نتیجه شما با فعالیت در این شبکه ها می توانید سریع تر به نتایج دلخواهتان دست پیدا کنید.

چه کسب و کارهایی نیاز به طراحی سایت شرکتی دارند؟

هر نوع کسب و کاری که ارائه دهنده خدمتی به کاربر است و یا آن که بر روی فروش یک یا چند محصول خاص به صورت تولیدی یا وارداتی تمرکز دارد، برای آن که بتواند بهتر دیده شود نیاز به سایت شرکتی دارد. بسیاری از شرکت ها در حال حاضر فعالیت می کنند که از نظر مردم شناخته شده نیستند. با کمک وبسایت شرکتی می توان کسب و کار را به تعداد افراد زیادی معرفی کرد و اطلاعات دقیقی از محصول و خدمات ارائه شده به آن ها رساند. در این صورت کاربران می توانند با دقت بیشتری اقدام به خرید کنند و حتی بدون آن که در محل شرکت حاضر شوند، به صورت اینترنتی محصول مورد نظرشان را خریداری نمایند. داشتن یک سایت شرکتی می تواند در موفقیت و رونق یک کسب و کار تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

اکنون متوجه شدید که یک وبسایت شرکتی خوب چه ویژگی هایی دارد و طی چه مراحل طراحی می شود. در صورتی که شما نیز صاحب یک کسب و کار هستید می توانید برای توسعه و رونق تجارت تان به طراحی سایت شرکتی فکر کنید.

مشاوره رایگان تلفنی