طراحی سایت شخصی

سایت شخصی چیست و چه کاربردی دارد؟

همه افرادی که کسب و کاری دارند و می خواهند برند مخصوص خود را داشته باشند باید به فکر طراحی سایت شخصی شان باشند. در این صورت افراد زیادی با آن ها آشنا خواهند شد و در صورت تمایل، آن ها را به دیگران معرفی خواهند کرد. شما هم می توانید وبسایت شخصی خود را داشته باشید و در آن توانایی هایی که دارید، دستاوردهایی که داشته اید، داستان زندگی تان و راهی که برای موفقیت طی کرده اید و خیلی نکات دیگر را با کاربران تان به اشتراک بگذارید. این موارد بخشی از کاربرد های سایت شخصی است که شما را ترغیب به داشتن آن می کند.

۷ مرحله مهم در طراحی سایت شخصی که باید توجه کنید.

اگر تصمیم گرفته اید که وبسایت شخصی خود را طراحی کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید و مراحلی را به ترتیب پشت سر بگذارید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

۱- ابتدا هدف خود را مشخص کنید.

برای طراحی سایت شخصی اولین مرحله و مهم ترین آن ها، مشخص کردن هدف است. شما باید فکر کنید که به چه دلایلی به سایت شخصی نیاز دارید. با مشخص کردن هدف، می توانید در ادامه، قدم های سنجیده تری بردارید. قالب سایت و محتوای آن به صورت مستقیم تحت تاثیر اهدافی هستند که شما در ابتدای راه مشخص کرده اید. پس سعی کنید این مرحله را با دقت انجام دهید.

برای آن که بتوانید اهداف صحیحی انتخاب نمایید باید پاسخ سوال های زیر را بدانید:

  • مهارت ها و ویژگی هایی که باعث تمایز شما از سایر افراد می شود چیست؟
  • شما دوست دارید از نظر بقیه افراد مثلا دوستان و همکاران چگونه فردی به نظر برسید؟
  • با داشتن سایت شخصی چگونه می توانید به اهداف کاری خود دست پیدا کنید؟

شاید فکر کنید که این سوالات خیلی ساده اند اما پاسخ آن ها در طراحی سایت شخصی به شما کمک خواهد کرد. با این پاسخ ها می توانید برند شخصی خودتان یعنی پرسونال برند را بسازید و به کمک آن از بقیه افراد متمایز شوید. اگر هویت برندتان به درستی انتخاب بشود در رساندن شما به موفقیت های کاری، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

۲- سعی کنید از بقیه ایده بگیرید.

قبل از آن که اقدام به طراحی سایت خود کنید ابتدا در اینترنت جستجو کنید و با وبسایت های شخصی سایر افرادی که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، آشنا شوید. به ساختار سایت های مختلف توجه کنید، به نوع محتوایی که در صفحات خود قرار می دهند دقت کنید و نکات مهم را یادداشت کنید. شما باید به نقاط قوت و ضعف آن ها توجه داشته و آن ها را یادداشت کنید. توجه داشته باشید شما باید از این نکات ایده بگیرید و در نهایت کاری را انجام دهید که مختص خودتان است نه آن که کپی شده از بقیه باشد.

۳- قالب وبسایت شخصی خود را انتخاب کنید.

بعد از آن که به ایده های کافی برای طراحی سایت خود دست پیدا کردید اکنون نوبت آن است که قالب وبسایت خود را انتخاب نمایید. شما می توانید از سایت ساز های مختلف استفاده کنید و یا آن که کار را به طراحان سایت بسپارید تا به صورت کلی همه کارهای لازم برای طراحی سایت شخصی شما انجام دهند. برای انتخاب قالب سایت باید به نیاز و خواسته خود توجه داشته باشید زیرا قرار است وبسایت شما متمایز از سایرین باشد پس باید اهداف و خواسته های خود را در نظر بگیرید.

۴- محتوای خود را وارد کنید.

اکنون که ساختار اولیه سایت خود را ایجاد کرده اید وقت آن است که محتوای مورد نظرتان را وارد سایت کنید. در صورتی که در مرحله دوم نکات خوبی را جمع آوری کرده باشید اکنون می دانید که به چه نوع محتوایی نیاز دارید. باز هم نیازها و اهدافی که در این زمینه دارید بر روی کاغذ بیاورید. اگر در این راه با مشکل رو به رو شدید می توانید به نکات زیر دقت کنید.

خانه یا صفحه اصلی

اولین و مهم ترین صفحه ای که بازدیدکنندگان از سایت با آن مواجه می شوند صفحه خانه یا صفحه اصلی است به همین دلیل باید طراحی آن کاملا دقیق انجام شود تا بتواند کاربر را مجاب کند ادامه مطالب را ببیند. در این صفحه شما باید به کاربر نشان دهید که چه کسی هستید، چرا این سایت را طراحی کرده اید و کاربر در این جا به چه مطالبی دست پیدا خواهد کرد.

بیوگرافی

در قسمت بیوگرافی یا زندگی نامه می توانید اطلاعاتی از زندگی شخصی خود را در اختیار کاربران قرار دهید. برای این کار می توانید یک صفحه جداگانه و یا آن که در صفحه اصلی یک بخش کوچک تحت عنوان درباره من به آن اختصاص دهید. در این قسمت خود را معرفی کنید و تخصص و مهارت هایی که دارید را ذکر کنید و توضیح کاملی درباره شغلی که دارید ارائه دهید. می توانید علایق شخصی خود را نیز نام ببرید. در صورتی که می خواهید سایت رزومه ای طراحی کنید می توانید در این قسمت فایل رزومه خود را برای دانلود قرار دهید.

نمونه کار

سایت شخصی شما مکانی برای نمایش نمونه کارهای شما است به همین دلیل باید صفحه ای از سایت را به آن اختصاص دهید و نمونه کارها و لینک های مربوط به کارتان را در آن قرار دهید. در صورتی که کارتان امکانش را دارد، می توانید از تصاویر با کیفیت نیز استفاده نمایید. موفقیت ها و نتایجی که به دست آورده اید را باید در این صفحه به کاربران نشان دهید.

عکس ها و ویدئوها

کاربر می تواند ارتباط خوبی با تصویر و ویدئو برقرار کند پس شما نیز از این نکته مهم استفاده کنید. با این کار اعتماد طرف مقابل را به کارتان جلب خواهید کرد. می توانید از محل کارتان، جلسات، فعالیت هایی که دارید، پیشرفت هایی که به دست آوردید و … تصاویر و ویدئوهایی با کیفیت تهیه کرده و آن ها را با کاربران به اشتراک بگذارید.

وبلاگ

یک راه بسیار خوب برای به اشتراک گذاشتن دانش و اطلاعات شما با دیگران، وبلاگ است. وبلاگ حرفه ای کمک زیادی به ساختن شخصیت حرفه ای شما می کند. پیشرفت هایی که در حوزه کسب و کار شما اتفاق افتاده است و یا تجربیات شخصی خودتان را می توانید در این قسمت قرار دهید.

نظرات مشتریان

نظرات مشتریان قبلی خود را حتما در قسمتی از سایت قرار دهید. با این کار اعتماد مشتریان جدید را جلب می کنید و حرفه ای بودن خود را به آن ها نشان خواهید داد. پس توجه داشته باشید از افرادی که فعالیت داشته اید بخواهید نظرات و نکات مثبت و تجربه خوبی که از همکاری با شما داشته اند را بنویسند. شما نیز آن ها را به دیگران به اشتراک بگذارید. در این قسمت هرگز از نظرات جعلی و فیک استفاده نکنید زیرا ضربه بزرگی به وجهه شما وارد می کند.

ارتباط با ما

یکی از هدف های اصلی از طراحی سایت شخصی، ارتباط با افراد جدید است. به همین دلیل شما باید یک صفحه تحت عنوان ارتباط با ما در وبسایت خود داشته باشید و راه های دسترسی و ارتباط با خودتان را در آن قرار دهید تا کاربران بتوانند به راحتی با شما در ارتباط باشند.
خدمات طراحی وب سایت شخصی

۵- طراحی سایت خود را شخصی سازی کنید.

طراحی سایت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. فرض کنید کاربر برای اولین بار وارد وبسایت شما شده و ارتباط خوبی نتواسته با سایت شما برقرار کند. در این صورت بدون آن که به محتوای سایت توجهی داشته باشد، سریعا آن را ترک می کند. به همین دلیل شما باید طراحی سایت خود را به گونه ای تنظیم کند تا مورد رضایت کاربر باشد. در این قسمت باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

رنگ: رنگ ها تاثیر زیادی بر احساسات دارند به همین دلیل باید به روانشناسی آن توجه داشته باشید. با کمک رنگ ها می توانید شخصیت خود را به دیگران معرفی کنید.

فونت: در انتخاب فونت نیز دقت کنید. نوع فونت و سایز آن تاثیرات مهمی بر مخاطب می گذارد و مخاطب بر اساس آن شخصیت شما را حدس می زند. احساسی که خود کاربر نیز به دست می آورد در انتخاب فونت اهمیت زیادی دارد.

لوگو: شما باید برای خودتان یک برند شخصی داشته باشید تا افراد شما را بر اساس آن شناسایی کنند. لوگو تاثیر زیادی در برند سازی شما دارد.

۶- سایت خود را به صورت رسپانسیو طراحی کنید.

از آن جایی که بیشتر افراد با گوشی خود در اینترنت جستجو می کنند وبسایت شما باید برای نمایش در تمامی دستگاه ها مناسب باشد یعنی باید رسپانسیو یا واکنش گرا باشد.

۷- به سئوسایت توجه کنید.

شما باید کاری کنید تا افراد زیادی با وبسایت شما آشنا شوند. مهم ترین کار در این زمینه، بهبود سئو سایت است. یعنی شما باید تمامی اصول و نکات مهم در این زمینه را رعایت کنید تا امتیاز لازم را از گوگل دریافت کرده و در صدر لیست نتایج جستجو قرار بگیرید.

قیمت طراحی سایت شخصی چقدر است؟

طراحی سایت های مختلف، هزینه های متفاوتی دارند زیرا امکاناتی که هر سایت نیاز دارد متفاوت است. اما نکته مهم در بخش هزینه ها این است که برای کاهش هزینه سعی نکنید به سراغ ارزان ترین طراحی های سایت شخصی بروید. زیرا سایت شخصی قرار است معرف حرفه ای بودن شما و بیانگر شخصیت شما باشد پس با یک کار بی کیفیت آن را تخریب نکنید.

در این مقاله با سایت شخصی و مراحل طراحی آن آشنا شدید. اکنون می دانید که برای داشتن یک سایت حرفه ای باید چه کارهایی را انجام دهید.

مشاوره رایگان تلفنی